johanf Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Blir ikke KERS-pakken standard for alle, som med ECUen (som bygges av McLaren)? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Blir da spennende å se hvordan Renault vil gjøre det også, og se om de kan elektrifisere ( ) Red Bull til nok en sammenlagtseier. Ricciardo får nok KERS-problemer hele tiden Tror KERS-pakken er standardvare fra FIA ja - hvem om produserer den vet jeg ikke. Mercedes kanskje? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Litt morsom denne: "Kimi, Fernando is faster than you." "I don't give a s***, leave me alone!!!" Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det er ikke standardvare nei. (nytt navn til neste år). ERS-K(MGU-K) vil fungere som dagens KERS, mens ERS-H(MGU-H) vil ta overskuddsvarmen fra turboen/varme fra eksos, og dytte energien rett tilbake til drivverket, for en konstant energi"boost". KERS-navnet er uansett borte, da det er 2 systemer. Har sett det blitt referert til som ERS, som består av ERS-K og ERS-H. FIA derimot, referer til hele pakken som ES, som består av MGU-K og MGU-H. MGU-H kan forøvrig konstant lade ES, men man kan også, hvis all opplading er full, og man ikke trenger lade, brukes til å redusere turbolag. Litt ettersom hvor den er plassert, og hvilke begrensinger de får. PS: Tror jeg Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 FOR noe kompliserte greier. Det må vell også ta noe voldsomt med plass og vekt alle disse ES-greiene kan jeg tenke meg, slik som KERS gjør i dag. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det er ikke standardvare nei. (nytt navn til neste år). ERS-K(MGU-K) vil fungere som dagens KERS, mens ERS-H(MGU-H) vil ta overskuddsvarmen fra turboen/varme fra eksos, og dytte energien rett tilbake til drivverket, for en konstant energi"boost". KERS-navnet er uansett borte, da det er 2 systemer. Har sett det blitt referert til som ERS, som består av ERS-K og ERS-H. FIA derimot, referer til hele pakken som ES, som består av MGU-K og MGU-H. MGU-H kan forøvrig konstant lade ES, men man kan også, hvis all opplading er full, og man ikke trenger lade, brukes til å redusere turbolag. Litt ettersom hvor den er plassert, og hvilke begrensinger de får. PS: Tror jeg My brain just cried. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 FOR noe kompliserte greier. Det må vell også ta noe voldsomt med plass og vekt alle disse ES-greiene kan jeg tenke meg, slik som KERS gjør i dag. Vekten blir totalt sett høyere enn i dag, men husk av V6 motorene er mindre enn dagens V8, så selve størrelsen er ikke sikkert at blir så enormt mye større. Samtidig, i dag lades det 400KJ, som kan brukes på en runde. Fra 2014, kan det lades 2MJ fra MGU-K, men man kan bruke 4MJ, så man er egentlig avhengig av å ha en godt fungerende MGU-H. Batteriene kan ikke veie under 20KG og ikke over 25KG. Så, hvordan ting lagres, og dermed brukes fra energilagringen (ES), er det eneste som ikke homologeres 1.Mars 2014. Alt annet som har med motor+drivverk homologeres på den datoen. Motor, Turbo, Kompressor, MGU-H & MGU-K kan ikke utvikles videre. Leste litt videre, og det ser ut som om Magnet Marelli i hvertfall, setter MGU-H i mellom turbo og kompressor. Ellers så har det vært snakk om at Mercedes sine motorer har vært i overkant av 100HK sterkere enn de andre motorene. Noe som nå ser ut som om har vært ett ledd i å forsøke å få hardere, mer holdbare dekk for neste sesong. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det har vell ikke vært noe ytelsesbegrensinger på V8-erne annet enn volum og antall silyndere og en del andre tekniske krav for hvordan den er konstruert? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det er nok bare sylindre og volum som er restriksjonen (og at de ikke skal være med turbo eller kompressor) og bruke standard ECU fra McLaren. Selve vinkelen på V'en har vel vært noenlunde fritt...? Vet at Renault eksperimenterte med en ganske bred motor tidligere. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Motoren må være i 90°-formasjon. Det er ti år siden Renault ekspreminterte med 111°. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 KERS-navnet er uansett borte, da det er 2 systemer. Har sett det blitt referert til som ERS, som består av ERS-K og ERS-H. ERS; skal det uttales ÆSJ!? "Og her kan han bruke .... æsj!" Det blir nok moro, helt til det ikke er det lenger. Pussig episode fra Monaco GP for noen år siden: Henning Isdal sier: "Kimi har fordelen av å ha KERS." Harald Huysman hører: "Kimi har fordelen av å ha cash." Svaret fra HH ble deretter ... Jeg tror de hadde kjørt et par runder før Isdal fikk de-forfjamset seg og forklart hva han mente. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 ERS; skal det uttales ÆSJ!? "Og her kan han bruke .... æsj!" Det blir nok moro, helt til det ikke er det lenger. Pussig episode fra Monaco GP for noen år siden: Henning Isdal sier: "Kimi har fordelen av å ha KERS." Harald Huysman hører: "Kimi har fordelen av å ha cash." Svaret fra HH ble deretter ... Jeg tror de hadde kjørt et par runder før Isdal fikk de-forfjamset seg og forklart hva han mente. Haha. det kan vel løses ved å kalle det ES? Selvom jeg kan nok "se" for meg ett par kommentatorer prøver seg til det kjedsommelige med "Han har kanskje ett 'ess' i ermet nå". Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 For meg, once in a lifetime (I guess)... 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Godt de har sendt billetten såpass tidlig. Har aldri fått mine F1-billetter før 2-3 uker før løpet. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 For meg, once in a lifetime (I guess)... skjermskudd.jpg Håper turen blir alt du drømmer om Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Takk for det! Er en smule spent. Skal bruke Tokyo som base og jeg må gjøre en del research og legge opp turen litt sånn halvveis planlagt, siden språket (og spesielt skriftspråket) er en smule vanskelig å forholde seg til. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har du kjøpt alt for seg eller er det pakkeshit? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Her er alt bestilt hver for seg; fly, hotell, Japan Rail Pass og billett til Suzuka Grand Prix. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Respect! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå