Dassen Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Synd vi bare så 2 svinger før Di Resta måtte trekke seg i går. Hadde gleda meg til å se hvordan degraderinga på dekkene så ut på Themarl cam. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Satt og tenkte på det når jeg såg løpet... Dette er racingførere som vil kjøre så fort de bare kan, hele tiden. Og så må de kjøre "sakte" for å spare dekk. Jeg synes det hele er merkelig... Men ja, thermal imaging på dekkene var litt kult. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Dette er racingførere som vil kjøre så fort de bare kan, hele tiden. Og så må de kjøre "sakte" for å spare dekk. Jeg synes det hele er merkelig... De må (tidvis) kjøre "sakte" for å holde seg på banen også, og de har ikke med seg nok bensin til å kjøre for full guffe fra start til mål heller. F1 er en kompleks sport. Og så har du drag racing ... Endret 9. september 2013 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Dette er racingførere som vil kjøre så fort de bare kan, hele tiden. Og så må de kjøre "sakte" for å spare dekk. Jeg synes det hele er merkelig... På samme måte som de måtte spare dekk før i tiden, bensin, deler. F1 har alltid vært om å gjøre å kjøre så fort som utstyret har tålt. Det er bare det at med så mye "standarddeler" som det er nå, så blir man ikke vant med å se at man faktisk må tilpasse farten for slikt. F1 fra seint seint 90-tall/tidlig 00 og frem til Pirelli sine slitasjedekk, er egentlig en unormal periode i F1 historien. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg fikk forresten sett filmen Grand Prix (fra 1966) nå i helgen, med bl.a. scener fra Spa - der de kjørte en mye lenger sløyfe enn i dag -, fra Zandvoort og Clermont-Ferrand - der det ikke kjøres lenger -, samt fra Monza - der de den gangen kjørte på ovalbanen. Det vil si, når de passerte start-mållinjen kjørte de inn på ovalen den ene gangen og ut mot Curva Grande den neste gangen, og så videre! Er det mulig? Der kunne det da komme en bil ut fra Parabolica og en annen bil ned fra ovalen, begge inn på start-mållangsiden side om side .. Jeg har jo sett restene av ovalbanen ligge der, men jeg har alltid innbilt meg at de da kun kjørte rundt og rundt på ovalbanen og ikke vekselvis innom Curva Grande osv. Og så var jo Stoddart med i filmen, da ... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Jo, det gjorde de. Når de kom ut fra parabolica holdt de til høyre og kjørt inn på ovalen, og når de kom fra ovalen holdt de til venstre og kjørte ned mot curva grande. Jæla tøft å se på Desverre er ovalen på Monza begynnt å forfalle veldig, og dagens biler ville ikkje tålt å kjøre der uansett. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Dette med at V6-ere og 8-trins girkasser skulle spare sporten for masse penger og bli grønnere er vist bare noe forbanna piss. Motorene blir dobbelt så dyre, kassene blir dobbelt så dyre, men billigere i drift. Som om det er drivstoffet som koster mest? Det kjøper de vell til nettopris hos Shell tenker jeg. Og hvem bryr seg om de spytter ut 1 CO2-er eller 100? Nå fryser vist planeten til igjen så få inn igjen V10-erne! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Dette med at V6-ere og 8-trins girkasser skulle spare sporten for masse penger og bli grønnere er vist bare noe forbanna piss. Motorene blir dobbelt så dyre, kassene blir dobbelt så dyre, men billigere i drift. Som om det er drivstoffet som koster mest? Det kjøper de vell til nettopris hos Shell tenker jeg. Og hvem bryr seg om de spytter ut 1 CO2-er eller 100? Nå fryser vist planeten til igjen så få inn igjen V10-erne! Dette har tilogmed teamene gått inn og innrømt, at det var dumt å si ja til endringen (som kom fra FIA), siden det kommer til å koste så mye mer enn å beholde motorene de allerede har. Nå må de utvikle alt nytt, bare for å gi formel 1 en grønnere profil. Hva pokker? Dette er det ypperste av racing, hvem pokker vil se hybridbiler putre rundt en bane? Ikke jeg iallfall. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Synd vi bare så 2 svinger før Di Resta måtte trekke seg i går. Hadde gleda meg til å se hvordan degraderinga på dekkene så ut på Themarl cam. Litt mer Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kroken på døra for enkelte team tenker jeg. Kun Red Bull, McLaren og Ferrari igjen til 2015 ^^ Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Massa bekrefter at han forlater Ferrari etter sesongen. Da er mannen med flest starter noensinne i F1 med en Ferrari-motor i bilen kanskje på veg til å kjøre med ett annet motormerke. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Interessant og samtidig litt trist. Flott om et annet team vil ta i mot Massa om han vil fortsette med F1. Han er fortsatt en meget habil kjører, men ble dessverre aldri det samme etter krasjen han hadde. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Velkommen tilbake, Kimi. Gleder meg allerede til neste sesong. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Velkommen tilbake, Kimi. Gleder meg allerede til neste sesong. Håper heller man kan si, velkommen Nico! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Ja satser heller på Hulkenberg enn Kimi, selv om Kimi og Alonso sikkert kunne gitt Ferrari mer poeng. Tror kanskje de er litt for ego til å kjøre for samme team. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Lurer på om Massa visste om dette før løpet på Søndag. Og hvis han gjorde, skjønner jeg ikke hvorfor han slapp Alonso forbi seg så lett. ...igjen, det er raceren i meg som snakker. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Kimi til Ferrari - vertfall utifra Facebook å tyde. "Welcome back, Kimi". Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) ^ Jupp http://www.formula1.com/news/headlines/2013/9/14971.html Har store forhåpninger mot 2014 nå! Nå mangler det egentlig bare at Ferrari klarer å lage en god power unit til neste år, og Red Bull feiler Endret 11. september 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Sky F1-teamet (om jeg husker riktig) hadde litt store forventniger til Ferrari når det gjaldt akkurat ren motorytelse i 2014 - og v8-eren deres er vell den sterkeste i feltet i dag også? Nå er vell også Honda gode på å få ut masse kraft fra små motorer.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Honda blir "dritskummelt" om jeg får ordlegge meg på den måten. I tillegg til å være verdens største motorprodusent, lager de ekstremt gode motorer, i tillegg til å ha erfaring med elektriske motorer. Ferrari er jo nesten helt nye på dette området, og vil nok bli en utfordring. Blir da spennende å se hvordan Renault vil gjøre det også, og se om de kan elektrifisere ( ) Red Bull til nok en sammenlagtseier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå