Gå til innhold

Formula 1 2013!


Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvordan hodestøttene på setene i Aston Martin er, så det er jo en sjanse for at det var nakkeskader som følge av lite støtte som førte til dette.

 

De kjører jo med HANS i Le Mans (Head And Neck Support) så ang den smellen tror jeg mer på andre indre skader..

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det for sterke G-krefter så blir indre organer skadet sjølv om du sitter godt fast i sikkerhetsseler og HANS. Hadde han ikkje ca 160km/t når han smalt i railen?

 

Jo men det jeg svarte på var den delen av det han skrev ang hodestøtte. Redigerte quoten så det ikke skal misforstås. Hvis du hadde lest hva jeg skrev så står det jo "så ang den smellen tror jeg mer på andre indre skader.."

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med å se helgens løp. OK kvalifikasjon, synd med PDR og McLaren gikk hvertfall ikke lengre bak i listen.

Løpet var også helt OK til andre punktering hvor det plutselig ble action med safety car og endringer annenhvert minutt. Når Vettel så gav opp :) var det jubel og virkelig action hele vei til slutt med fortjente plasser til de fleste.

Lenke til kommentar
3 venstre bakdekk på 16 runder... RTL mener det er noe i banen som skader dekkene og nettopp en som fikk beskjed å holde seg unna kerbsen

BBC's ekspertkommentator Gary Anderson (ex-Jordan) har også meninger om dette: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23130753 :

 

"After the race, I went out to Aintree corner - the flat-out kink before the straight on which Hamilton's tyre failed in the grand prix - to look at the inside kerbs, which the drivers run over.

The kerb's top surface is fine, but if the driver cuts the corner a tiny bit more than usual, the inside shoulder of the tyre will go over the edge of the kerb and that is about 30-40mm high and at a 90-degree edge with a radius of 2-3mm. At F1 speeds, that is a sharp edge.

Those corners are kinks, so the inside wheel will be slipping and spinning. The inside shoulder will be pulled tight and under great stress, so the kerb edge is acting like a knife on that shoulder. It may not cut it through, but it will certainly damage it.

A Pirelli engineer went out to look at both that corner and Chapel, the one on to the Hangar Straight, where Jean-Eric Vergne and Sergio Perez had their failures, and saw a similar issue.

The tyre should be strong enough to withstand that but clearly these Pirellis are not, so something has to be done - both with the tyre and the kerb."

 

Jeg fikk sett BBC's dekning av løpet i går (via omveier, ahem ..) og du verden for en forskjell det er fra Atle Gulbrandsen ...

Lenke til kommentar

Takk for en bra post nebrewfoz :D Konge med litt sånn info som det der :D

 

Atle Gulbrandsen er jo helt fjott, har aldri likt han eller de andre norske kommentatorene, for de har jo null peiling på hva de prater om..

 

"Ser ut som Alonso har fått stopp, nei vent det er massa.. eller? " -.-

 

Også diskuterer de så mye vas som er allmenn vitenskap.. Idioter

Lenke til kommentar

Pirelli har uttalt seg om Silverstone:

 

After exhaustive analysis of the tyres used at Silverstone, Pirelli has concluded that the causes of the failures were principally down to a combination of the following factors:

 

1) Rear tyres that were mounted the wrong way round: in other words, the right hand tyre being placed where the left hand one should be and vice versa, on the cars that suffered failures. The tyres supplied this year have an asymmetric structure, which means that they are not designed to be interchangeable. The sidewalls are designed in such a way to deal with specific loads on the internal and external sides of the tyre. So swapping the tyres round has an effect on how they work in certain conditions. In particular, the external part is designed to cope with the very high loads that are generated while cornering at a circuit as demanding as Silverstone, with its rapid left-hand bends and some kerbs that are particularly aggressive.

 

2) The use of tyre pressures that were excessively low or in any case lower than those indicated by Pirelli. Under-inflating the tyres means that the tyre is subjected to more stressful working conditions.

 

3) The use of extreme camber angles.

 

4) Kerbing that was particularly aggressive on fast corners, such as that on turn four at Silverstone, which was the scene of most of the failures. Consequently it was the left-rear tyres that were affected.

The only problems that had come to light before Silverstone were to do with delamination, which was a completely different phenomenon. To stop these delaminations Pirelli found a solution by suggesting that the teams use the tyres that were tried out in Canada from Silverstone onwards. When this proposal was not accepted, Pirelli found another solution through laboratory testing, with a different bonding process to attach the tread to the carcass. So the problem of delamination has nothing at all to do with what was seen in Great Britain.

 

Following the conclusions of this analysis, Pirelli would like to underline that:

 

1) Mounting the tyres the wrong way round is a practice that was nonetheless underestimated by everybody: above all Pirelli, which did not forbid this.

 

2) In the same way, under-inflation of the tyres and extreme camber settings, over which Pirelli has no control, are choices that can be dangerous under certain circumstances. Because of this, Pirelli has asked the FIA for these parameters will be a topic of accurate and future examinations. Pirelli has also asked for compliance with these rules to be checked by a dedicated delegate.

 

3) Pirelli would also like to underline that the 2013 tyre range does not compromise driver safety in any way if used in the correct manner, and that it meets all the safety standards requested by the FIA.

 

The logical conclusion is that it is essential for tyres with the performance and technical sophistication of the 2013 range to be regulated and carefully controlled by Pirelli itself. In order to ensure the optimal functioning of the tyres, the Italian firm would need real-time data from the teams regarding fundamental parameters such as pressure, temperature and camber angles. While waiting for new regulations that would permit Pirelli access to this data, vital for the development and management of these state-of-the-art tyres, the following measures are proposed for the forthcoming grands prix, in agreement with the FIA, FOM, the teams and the drivers:

 

1) The use of the evolution of the current tyre that was tested in Canada (and proved to be completely reliable) for the German Grand Prix this weekend. This represents the best match for the technical characteristics of the Nurburgring circuit. In particular, the rear tyres that will be used at the German Grand Prix, which takes place on July 7, have a Kevlar construction that replaces the current steel structure and the re-introduction of the 2012 belt, to ensure maximum stability and roadholding. Given that these tyres are asymmetric as well, it will be strictly forbidden to swap them round. The front tyres, by contrast, will remain unaltered.

 

2) From the Hungarian Grand Prix onwards, the introduction of a new range of tyres. The new tyres will have a symmetrical structure, designed to guarantee maximum safety even without access to tyre data – which however is essential for the optimal function of the more sophisticated 2013 tyres. The tyres that will be used for the Hungarian Grand Prix onwards will combine the characteristics of the 2012 tyres with the performance of the 2013 compounds. Essentially, the new tyres will have a structure, construction and belt identical to that of 2012, which ensured maximum performance and safety. The compounds will be the same as those used throughout 2013, which guaranteed faster lap times and a wider working range. This new specification, as agreed with the FIA, will be tested on-track together with the teams and their 2013 cars at Silverstone from 17-19 July in a session with the race drivers during the young driver test. These tests will contribute to the definitive development of the new range of tyres, giving teams the opportunity to carry out the appropriate set-up work on their cars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, det Pirelli sier her er at alle dekk som ble ødelagt på Silverstone er et resultat av at lagene har brukt de feil?

 

Good for Pirelli. Jeg tror de har sitt på det tørre, siden de har vært i gamet i mange mange mange år. Så lenge lagene pusher grenser sånn som de gjør, er det ikke noe spesielt merkelig at de pusher grenser på både dekktrykk og understellgeometri.

 

MEN, hvis jeg ikke har misforstått noe her - er det ikke pirelli som monterer dekkene på felgene? Alle lag leverer felger til Pirelli, som til gjengjeld monterer og merker alle hjulsett, før de blir levert tilbake til lagene. Det betyr at om noen dekk er satt på feil, er det helt og holdent på Pirellis kappe.

Lenke til kommentar

Ja jeg tror også det at det er Pirelli som monterer dekkene på felg. En så jo på løpet i helga når en PIrelli-fyr kom springende med en sekk med gummi på ryggen at de hadde balanseringsmaskiner osv. Og de har vell kjørt like fort over kerbsene der tidligere kan jeg tenke meg.

 

På en måte savner jeg de uslitlige Bridgestone-dekkene.. Hadde vært spennende å sett et løp hvor dekk ikke var et tema mtp at vi har DRS og KERS uansett.

Lenke til kommentar

De kjører jo med HANS i Le Mans (Head And Neck Support) så ang den smellen tror jeg mer på andre indre skader..

 

HANS fungerer utmerket head-on. HANS fungerer ikke på langt nær på samme måte når man får smeller på siden.

 

Og diskusjonen ang. kommentatorer... Det er ingen som ville klart BBC/Sky F1 nivå om man kun har det som 10-15% av hva man faktisk gjør...

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Sky F1 har jo en helt annen dekning enn det man ser på Viasat. Ikke bare under løpet, men alt rundt. Analyser, repotasjer, alt av treninger, kvalikk og løp.

Og så har de folk nede i pit lane som kan rapportere tilbake til kommentatorene umiddelbart slik at disse slipper å sitte og spekulere resten av sendingen på hva de var som skjedde med fører X, og "dersom det var det som skjedde så er det en skandale, og ..." (* mas *)

Lenke til kommentar

Rart det der når nesten hele teamet består av tidligere f1 førere. Klart det blir bedre dekning/kunnskap.

 

Blir litt urettferdig å sammenligne folka til Viasat med folk som Coulthard og Brundle. Når de kommer og vil ha intervju så er det jo gamle kompiser de intervjuer. Atle kommer aldri til å komme dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...