Dragavon Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Dette kan bli interresant..... http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/112205.html Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg føler meg alltid dritt når førere dør i motorsport. Selv om alle racerbilsjåfører vet det er en risiko forbundet med sporten de driver og har valgt å gjøre det, så virker hele sporten så meningsløs når noen mister livet. Det er første året jeg ser hele Le Mans, og jeg må innrømme jeg aldri har hørt om Simonsen, men jeg ble oppriktig knust da meldingen om at krasjet var fatalt og alle mine tanker de resterende 23 timene og 50 minuttene gikk til hans etterlatte, kjæresten og hans lille datter. Når det er sagt, tror jeg nok Simonsen selv vil at vi fansen fortsatt skal kunne nyte pur motorsport og dette har familien også ytret gjennom teamets hjemmeside. Forhåpentligvis vil Simonsens insident bidra til å styrke sikkerheten ytterligere i Le Mans i årene som kommer. RIP Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Nå vet jeg ikke hvilken hastighet Simonsen hadde da han kræsjet, men på TV så den ikke så veldig høy ut. Hvorfor er tilsynelatende F1-biler mer sikre enn en "ordentlig bil"? En halv meter med carbonfiber forran føreren og 5cm på sidene + radiatorne og det rundt der liksom.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Uten at jeg kan så mye om det, mener jeg å ha hørt at føreren sitter i en kapslel. Slik at han ikke blir skadet av at deler treffer kroppen hans. Mulig jeg er helt på jordet Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Satt og mimret litt med F1 World Grand Prix og hadde en artig situasjon i Monaco Det ble gult flagg fordi en bil står stille godt klint inn i en sving. Han er jo ute så jeg kjører forbi han, men får en advarsel og blir kastet ut av løpet for å ha kjørt forbi noen under gulflagg. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Det er første året jeg ser hele Le Mans, og jeg må innrømme jeg aldri har hørt om Simonsen For oss uten veldig mye liv, og som bruker (alt for mye) tid på motorsport, så var Simonsen en person som dukket opp egentlig overalt. Så lenge det var ett løp med GT biler, eller international drivers i V8 SuperCars, så var Simonsen der. Det kunne være VLN, Britisk GT, Australsk GT, LMS, ELMS, WEC (som han og det danske teamet ledet før Le Mans) ADAC GT, PorscheCup, you name. GT eller sportscars, var det nesten er garanti for at fyren var der. Det at dette var hans 6.strake Le Mans, og han ikke har hatt noen fabrikkskontrakt sier sitt om førerferdighetene. Han har så vidt jeg vet aldri vært kontraktet noe annet ett enkeltteam innenfor hver enkelt serie, med frihet til å gjøre det han vil utenom. En ekte racer med andre ord. Nå vet jeg ikke hvilken hastighet Simonsen hadde da han kræsjet, men på TV så den ikke så veldig høy ut. Hvorfor er tilsynelatende F1-biler mer sikre enn en "ordentlig bil"? En halv meter med carbonfiber forran føreren og 5cm på sidene + radiatorne og det rundt der liksom.. Tja, svingen er vel en 3. eller 4.girs sving, så 140-170 km/t? Problemet (og sjarmen) med Le Mans, er jo at store deler av banen er vanlig landeveg. Og Tetre Rouge (der han krasjet) er svingen som leder ut fra fast bane, til landeveg. Autovernet der han krasjet, ga sikkert etter som det skulle. Men det sto ett tre på baksiden, som ikke flyttet seg. Det var en såpass hard smell at døra på førersiden ble borte, enda det var passasjersiden som traff autovernet, og treet. I sånne situasjoner, er ikke bilens sikkerhet det største problemer, men bråstoppen. De skadene man får på innsiden av kroppen, som ikke synes. Nå vet ikke jeg hvordan hodestøttene på setene i Aston Martin er, så det er jo en sjanse for at det var nakkeskader som følge av lite støtte som førte til dette. Men det er også en sjans for at det ble for mye g-krefter for kroppen. Det ble jo rapportert om at han var ved bevissthet, og snakket med banemannskapet, før han mistet bevisstheten, og senere døde. Noe som passer inn med skader på innsiden av kroppen. Ang.sikkerhet så er formel-1 biler ekstremt sikre p.g.a materialet, og alle sikkerhetskrav. Men samtidig så er en NASCAR bil også ekstremt sikkert blitt. Krasjen som Eric McClure hadde i fjor, skal det ikke være mulig å overleve, ikke sånn som den ser ut. Men det ble gjort. Man må ha litt flaks også. Uten at jeg kan så mye om det, mener jeg å ha hørt at føreren sitter i en kapslel. Slik at han ikke blir skadet av at deler treffer kroppen hans. Mulig jeg er helt på jordet Joda, de sitter i en cockpit, men det hindrer ikke deler i å treffe hodet, eller spisse deler til å trenge inn i cockpiten Her er krasjen til nevnte Eric McClure. Han sto over de 4 neste løpene, før han kom tilbake. Noe som for meg er uforståelig. (Krasjen begynner rett etter 40 sek merket) http://youtu.be/iSWfWdy6frE?t=42s Endret 26. juni 2013 av Stoddart Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Da er det offisielt at Webber gir seg i F1: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23074108 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kjedelig. Han hadde fortjent å vinne i 2010. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Blir spennende å se hvem som skal få bryne seg på Vettels "Schumachersering" av Red Bull Racing. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Tror at hadde han ikke hatt Vettel som teamkamerat hadde han ikke gitt seg. Jeg forstår ham godt - hadde slutta hadde jeg hatt Vettel som nærmeste konkurrent jeg også Alt for stort ego. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hvordan fungerer det i RedBull, er det gitt at det blir Daniel Ricciardo som tar over for Webber? Eller er det like sannsynlig at det kommer en fra et annet lag enn Toro Rosso, f.eks. Hulkenberg? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kjekt at førere lenger ned i mindre team får kjøre for de større teamene og virkelig får vise hva de kan i en skikkelig bil. Regner med det blir en STR-fører - Vettel kom vell også derifra? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Kjedelig. Han hadde fortjent å vinne i 2010. Er egentlig ikkje enig i det. Han hadde tittelen i sin hule hånd, men ble nervøs og rota den bort sjølv. Når du ikkje takler presset så fortjener du ikkje å vinne til slutt. Men eg skulle ønske han hadde klart det Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Skuffende kvali av Ferrari, deppa... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Forstår ikke hvor farten dems ble av sånn plutselig. Skjønner jo at Felipes formcomeback var kortvarig, men nå var jo til og med Alonso treg. Som McLaren-fan, så er jo dette bare samme gamle. Jeg antar jeg kan glede meg over at de er 1 sekund bak, fremfor 1.5 sekunder som de var i Canada. Oh well, ha et gøyalt race! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Håper RedBull og Ferrari også arrangerer sin egen private test, så får vi se om Mercedes pluttselig ligger bak. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg liker godt hvordan Merc er dårlig på racepace og RedBull og Ferrari er svakere på kvali. Gir spennende løp, men det er kjipt om RedBull skal klare å stikke av i løpet av de første 10 rundene. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 God reklame for Pirelli. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 3 venstre bakdekk på 16 runder... Den siste der var skummel.. Kunne fort endt opp med at den dekkbiten til Vergne traff noen i trynet.. RTL mener det er noe i banen som skader dekkene og nettopp en som fikk beskjed å holde seg unna kerbsen Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Deilig for min egen del og mesterskapet at Vettel måtte bryte.....bare kjipt ikke Kimi fikk gjort et pitstop under siste safetycar sånn at han kunne holdt unna til hvertfall en pallplasering ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå