Gå til innhold

Formula 1 2013!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men det er litt trist når når det syv løp ut i sesongen ser ut til å være eneste seier i år "for meg".

 

Og samtidig ble McLaren's rekord for antall løp på rad med poeng avsluttet.

Vettel på topp, både Webber og Massa er i skyggen, McLaren utenfor poengene, Grosjan er tilbake i krasjeform, Kimi loker nederst på poenglisten, Kobayashi kjører ikke. :(

 

HRT er konk. Og ingen Bruno Senna! Timo Glock er i DTM og Barrichello har tilogmed gitt seg med IndyCar! WTCC har fortsatt dominerende chevyer, men kun Yvan Muller som kan å kjøre, så han vinner. V8 SuperCars er ikke så SuperCar lenger, og der kommer jaggu meg Volvo neste år. STCC er en skygge av seg selv mens BTCC plutselig har blitt mindre crashfest! Jeff Gordon vinner aldri i NASCAR igjen, det er bare akkurat så de har fulle felt i løpene der borte også! Jeg har mista Viasat 4 og får ikke sett på Rallycross EM! DTM er fortsatt like kjedelig som det har vært de siste 7-8 årene, mens WRC ikke ble så spennende man hadde håpet på når "Kong Loeb" ga seg. Mens Henning Solberg ikke kjører noe omtrent, og når han kjører så går det møkk... Med unntak av Landskamp.no i bilcross, hvor han ble nummer 2. Slått av en svenske... selvfølgelig. Lyngåsbanen skal bli avfallsdeponi, det er tynne startlister i bilcrossløp i år. Rallycross NM har ikke fått det oppsvinget man håpet på ved comebackene til Linnerud og Rustad. Rally NM er fortsatt like dødt som alltid, og man gir mye oppmerksomhet til Østberg, selvom han ikke tar poeng, mens noen NM klasser nesten ikke har dekning!

NM i bakkeløp er blitt kort, få løp, og sesongstarten var på Vålerbanen.. ikke akkurat en bakke!

 

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg egentlig driver å ser på alt sammen!

 

Men noe positivt er det jo. Jacques Villeneuve debuterer på Road Course i Sprint Cup i NASCAR til helga! Det er Le Mans til helga! Takuma Sato vant endelig i IndyCar, og ledet også serien en liten periode. Petter'n lager litt show i rallycross. Og jeg skal til england for å se på billøp i år! :)

 

rant out!

Lenke til kommentar

When? Har ikke Eurosport på RiksTV men Sky Go har det!

Bare siterer deg for å si at jeg redigerte forrige post, men ikke sikkert du så det :) Så da får du det igjen!

 

EDIT: Eller kanskje bare Esp 1 i år. Fra klokka 09:00 Lørdag til 15:30 Søndag, så sender Eurosport 15 min friidrett, 2 timer fotball. Resten Le Mans.

Lenke til kommentar

Det er også formel-1 etterpå. De har vel en 2001(eller 2002) Arrows, og en 2004 BAR Honda. Og har/hadde en 2002 Jaguar. De har selvfølgelig ikke motorene fra den tiden, topptrimmet med 8-900 HK. Men en 550-650HK. Litt annet som er fjernet også, for å gjøre de mer driftsikre og billigere.

 

Men det er vel det nærmeste en F1 bil man kommer utenom å eie en selv.

 

Tror det er Rajamäki raceexperience eller noe det heter. Tror det er Anderstorp, Ahvenisto(Finland), Hungaroring og Monza de har utleie på ;)

 

Dette er ikke F1, men jeg ville heller anbefalt http://www.palmersport.com/

Lenke til kommentar

V10 har ikkje blitt brukt siden 2005, eller 2007 om du regner med Toro Rosso sine turtallsbegrensede V10-motorer.

 

V6 enhetene som skal brukes til neste år vil faktisk ha høyere effekt en dagens V8, om du regner med KERS-systemet som blir vesentlig kraftigere enn idag, og kan brukes mye mere enn de kan no.

 

Renault har faktisk idag frigitt lydopptak og bilder med den nye motoren.

 

http://www.f1times.co.uk/news/display/07739

 

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/111953.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...