Gå til innhold

Formula 1 2013!


Anbefalte innlegg

4 pitstop som raskeste strategi er jo latterlig, men jeg syntes det er feil å si at dekkene ikke gir mulighet for forbikjøringer. Er mange tilfeller der to biler med ulik strategi er tvunget til å forbikjøre fordi han skal være korterte tid på dekkene sine. Syntes det er morsomt med dekkene slik det er, det gir så mange ekstra aspekter ved selve løpe:

Startfasen (hvem starter på hva slags dekk og hvordan påvirker det racepace i begynnelsen av løpet, hvem får liv i dekkene raskest)

Midtfasen (valg av strategi, pitstops, pur racing og samtidig ta vare på dekkene)

Sluttfasen (enten push-like-a-hell, ala hva vi så første løpene hvor Vettel og Hamilton (?) kom bakfra og nærmet seg raskt bilene forran, eller ta vare på dekkene og få de til å vare.

 

Når det er sagt er det selvsagt veldig synd om de skal endre på reglene nå slik at lagene som har fått det til skal måtte starte fra scratch igjen. Da blir det fort Red Bull 2 min forran resten som Stoddart sier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 pitstop som raskeste strategi er jo latterlig

 

Tja, det har jo vist seg at det kan funke, også før i tiden. Tror det var i 2004 på Magny Cours. Ferrari plutselig bestemte seg for å hive Schumacher i pit 4 ganger, og vant p.g.a det. Litt det samme som i Barcelona egentlig 3-stop skulle være det raskeste i følge datamaskinene, men Ferrari la opp hele helga for en 4-stopper. Voila, 1 og 3. Akkurat som i Frankrike for 9 år siden faktisk. Med samme team på 2.plass også (med da under navnet Renault).

Lenke til kommentar

Har Ferrari problemer med dekkene i år?

 

Nope. Ikke i forhold til Red Bull, Mercedes & Co.

 

Poenget mitt var vel mer at da Ferrari slet med dekkene så var de klare på at de bare måtte jobbe hardere med det, og at de ikke hadde utviklet bilen bra nok i forhold til dekkene. Ikke noen klaging på at dekkene måtte endres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...