Dassen Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 4 pitstop som raskeste strategi er jo latterlig, men jeg syntes det er feil å si at dekkene ikke gir mulighet for forbikjøringer. Er mange tilfeller der to biler med ulik strategi er tvunget til å forbikjøre fordi han skal være korterte tid på dekkene sine. Syntes det er morsomt med dekkene slik det er, det gir så mange ekstra aspekter ved selve løpe: Startfasen (hvem starter på hva slags dekk og hvordan påvirker det racepace i begynnelsen av løpet, hvem får liv i dekkene raskest) Midtfasen (valg av strategi, pitstops, pur racing og samtidig ta vare på dekkene) Sluttfasen (enten push-like-a-hell, ala hva vi så første løpene hvor Vettel og Hamilton (?) kom bakfra og nærmet seg raskt bilene forran, eller ta vare på dekkene og få de til å vare. Når det er sagt er det selvsagt veldig synd om de skal endre på reglene nå slik at lagene som har fått det til skal måtte starte fra scratch igjen. Da blir det fort Red Bull 2 min forran resten som Stoddart sier Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 4 pitstop som raskeste strategi er jo latterlig Tja, det har jo vist seg at det kan funke, også før i tiden. Tror det var i 2004 på Magny Cours. Ferrari plutselig bestemte seg for å hive Schumacher i pit 4 ganger, og vant p.g.a det. Litt det samme som i Barcelona egentlig 3-stop skulle være det raskeste i følge datamaskinene, men Ferrari la opp hele helga for en 4-stopper. Voila, 1 og 3. Akkurat som i Frankrike for 9 år siden faktisk. Med samme team på 2.plass også (med da under navnet Renault). Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Honda-McLaren for 2015 er bekreftet! http://www.mclaren.com/formula1/inside-the-mtc/mclaren-honda-reuniting-one-greatest-partnerships-formula-1-history/ Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Må være litt kjipern å designe noe helt nytt til 2014 med Mercedes, for så å nok en gang designe noe helt nytt med Honda i 2015 kanskje.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 De er nok helt sikkert allerede igang med å jobbe med bil/motor sammen med Honda. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 FIA nekter Pirelli å gjøre vesentlige forandringer på dekkene: http://planetf1.com/news/3213/8719453/FIA-Pirelli-Changes-For-Safety-Only Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Godt å se at Redbull ikke får vilja si. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hadde de bare hatt Ferrari med på laget... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hadde de bare hatt Ferrari med på laget... Så hadde det vært irrelevant, da FIA faktisk bare håndhever reglene... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hva tror folket om Monaco? La oss tippe top 5. grid etter kvalifisering! Rosberg Alonso Hamilton Vettel Perez Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvor gjorde du av Raikkonen? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Så hadde det vært irrelevant, da FIA faktisk bare håndhever reglene... Det var en spøk. Ferrari hadde vel en slags hotline til FIA tidligere. Nå har de heldigvis ikke samme påvirkningskraft lenger. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er/var vell fordi Jean Todt var ganske høyt oppe i Ferrari før han ble president i FIA. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Teorien om dekkene,Ferrari og FIA hadde funket. Hadde det ikke vært for at Ferrari slet veldig med dekkene i 2011. Men ikke klaget. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hadde de vært tittelholder kunne det hende situasjonen hadde vært annerledes tho Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hvor gjorde du av Raikkonen? Tror ikke han kvalifiserer topp fem. Ender sikkert der i selve løpet da. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Teorien om dekkene,Ferrari og FIA hadde funket. Hadde det ikke vært for at Ferrari slet veldig med dekkene i 2011. Men ikke klaget. Har Ferrari problemer med dekkene i år? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Tror ikke han kvalifiserer topp fem. Ender sikkert der i selve løpet da. Får håpe det, men tror det kan bli vanskelig. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Her Monaco en high-deg bane egentlig? Det går vell med en del gummi i traction-sonene kanskje? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Har Ferrari problemer med dekkene i år? Nope. Ikke i forhold til Red Bull, Mercedes & Co. Poenget mitt var vel mer at da Ferrari slet med dekkene så var de klare på at de bare måtte jobbe hardere med det, og at de ikke hadde utviklet bilen bra nok i forhold til dekkene. Ikke noen klaging på at dekkene måtte endres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå