moshpit Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg får adsl snart og har lyst til å sette opp trådløst nettverk for ca 2000kr. I.O.M at jeg ikke har fått prøvd dette eller noe kan jeg rett og slett ingenting. Jeg skal ha 2 stasjonære pc`er foreløpig på nettverket. Ikke mer enn 4 til slutt. Hva trenger jeg da? WinXp på begge. Og går det ann å ha passord eller lignende slik at naboen ikke kan bruke det? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det du trenger i første omgang er en trådløs router, samt et trådløst nettverkskort (PCI). Disse vil havne på ca 2000 tilsammen. De fleste nettbutikker selger slike produkter. Kjøper du en router istedenfor Access Point vil den somregel ha mulighet for å koble på 2-3 maskiner via kabel. Det gjør du der hvor internettforbindelsen din er i huset. Den andre PCen trenger et trådløst PCI kort for å koble seg på nettverket. Det er flere forskjellige måter å sikre nettverket på. Bl.a. passord. Se forøvrig Barbara.no for tester av trådløse enheter og guider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå