otl Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Noen som har erfaring med denne? https://www.deal.no/...n=SR1360%2DF2PB Ikke den ideelle butikken og handle i, men var eneste jeg fant og heller ei var prisen så verst. Lest litt smått om den på nettet og kom selv frem til den var grei, men vil gjerne høre om noen har kjennskap til denne? Dette er maks tykkelse jeg kan ha på en rad, så kan ikke ha 60mm tykkelse. Denne skal gå akkurat på mm. Hvis jeg har viftene på innsiden av kabinettet.... Har et alternativ og snu hele luftstrømmen, innsug i topp og eksos i bunn. Hvordan det vil bli? Er det å anbefale? Kabinettet er Switch 810. Da har jeg mulighet til å hive inn 60mm rad både i bunn og topp. Må jo selvfølgelig ha støvfilter på toppen... Tips tas gjerne imot Endret 25. januar 2013 av otl Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Black Ice er et utmerket merke. SR1 har vel rundt 9FPI så den vil fungere godt ilag med stillegående/svake vifter. Exhaust i bunn er ikke helt ideelt, men noen enorme forskjeller vil du som regel ikke se uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg har en 360 som inntak i topp og kun en 120 som exhaust og det er det som gir best resultat i mitt 800D. Med mindre kabinettet er hermetisk lukket så finner luften uansett en vei ut og luften fra en radiator er sjeldent på mer enn 35C, mao. ikke noe som vil påvirke andre komponenter i nevneverdig grad. Hva mener du med at du har mulighet til 60mm i bunn og topp, kun hvis du snur luftstrømmen? Litt avhengig av designet på hovedkortet ditt kan det godt være mulig å bygge 3-4cm lengre ned uten at vifter eller radiator kolliderer med noe. Lenke til kommentar
otl Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg har vifter til radiatorene allerede, nf f12. I toppen på kabinettet og ned til HK er lengden 79mm. Skal jeg ha 60mm i toppen + viften på innsiden av kabinettet (25mm) blir det 85mm.. Så egentlig kan jeg kjøre alt som inntak? Kunne jo kun hatt den vifta i bakkant som eksos. Det er nå for så vidt god plass for at luften skal finne veien ut som du sier. Da kan jeg sette inn en coolgate i toppen i stedet Ikke gjort dette før, viktig å ha god tid på jomfru-turen Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Radiator er ikke den store bekymringen, under tester vil noen vike noen få grader fra hverandre. Det det kommer an på er hvilke vifter man velger, det er der forskjellen på temperatur/ støy osv ligger. Her skal jeg vise deg et bilde av pcen min slik ting er nå, jeg trodde det ville gi meg veldig høye temperaturer fordi viftene egentlig ikke har mye plass og ikke kjører jeg noen sandwich men har fine temps likevel - så, så lenge du velger gode vifter så er det ikke noe problem bare mål opp i pcen i forhold til hvor stor radiatoren er - stemmer det så stemmer det når du får radiatoren i hus. http://bildr.no/view/1376833 Det er for å vise hva man kan få til selvom det er lite plass og for å gi deg en indikasjon hvor lave temps jeg har så er det varmeste jeg har sett skjermkort på - 55C under full load og 1399 mhz core clock. Endret 25. januar 2013 av Moozoren Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg har vifter til radiatorene allerede, nf f12. I toppen på kabinettet og ned til HK er lengden 79mm. Skal jeg ha 60mm i toppen + viften på innsiden av kabinettet (25mm) blir det 85mm.. Så egentlig kan jeg kjøre alt som inntak? Kunne jo kun hatt den vifta i bakkant som eksos. Det er nå for så vidt god plass for at luften skal finne veien ut som du sier. Da kan jeg sette inn en coolgate i toppen i stedet Ikke gjort dette før, viktig å ha god tid på jomfru-turen Jeg har god erfaring med inntak, men det avhenger som sagt av at man har et kabinett som har mange plasser luften kan slippe ut som f.eks i mitt 800D der jeg har fjernet viftene i bunn pluss en 120-rad som exhaust bak. Hvis du ikke har mye som dumper varme ut i kabinettet er det ikke noe i veien for å kjøre radiatoren(e) som exhaust heller og mange foretrekker denne metoden istedet. I mitt tilfelle har jeg dessuten universalblokker på skjermkortene så det slippes noe mer varme ut i kabinettet enn det ville gjort med en fullcover-blokk. Radiatorer med noenlunde lik tykkelse, like mange passes og lik FPI vil kun skilles av noen grader i tester, men hvis man ser bort fra dette er forskjellen ganske enorm. Det det kommer an på er derfor hvilke vifter man velger til den spesifikke radiatoren man skal bruke. Kraftige vifter med høyt mottrykk på radiatorer med høy FPI (mer støy) og svakere vifter til lav FPI (mindre støy). Eventuelt kan man også kjøre p/p med relativt svake vifter på høy FPI og oppnå OK ytelse og lavt støynivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå