Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaringer med kvalitet på deler fra skruvat.no?

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bestilte en del derfra som var defekt fra dag en. Det var en tomgangsregulator, altså en svært enkel tre-trinns elektromotor. Dette klarte de likevel ikke å lage.

Mistenker dette for å være deler på høyde med Biltema-kvalitet. Jeg kommer ikke til å bestille derfra igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde lagt meg langt unna. De selger kina-kopi av alt i disse dage. Ikke la de tyske firmanavn lure dere. Hvordan selge de en ny startmotor til 53 euro i Tyskland?

En i VW klubben kjøpte en fra ebay som virket i 4 dager. Han fikk en til og den funket i 2 uker......

Søk i ebay.de for startmotor eller vakumpumpe.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Visstnok ikke Kina-varer alt sammen i følge et forum jeg var innom. En del produkter lages av bl.a. europeiske (og andre) fabrikanter.

Når det f.eks. gjelder varemerket Topran på skruvat.no, kan man utifra 3 siste nr. i en 9-siffret kode se opprinnelse-land på produktet. Dette nr. fremkommer ikke på websiden så vidt jeg har sett, men står på selve esken (etikett)

(eksempel)

post-10740-0-31361300-1387485981_thumb.jpg

515 Østerrike
875 Argentina
886 Brasil
885 Brasil
285 Canada
525 Tsjekkia
016 Tyskland
015 Tyskland
346 Danmark
345 Danmark
466 Spania
465 Spania
445 Frankrike
375 Storbritannia
535 Ungarn
546 Italia
545 Italia
685 Indonesia
765 Japan
435 Luxembourg
806 Mexico
805 Mexico
485 Portugal
486 Polen
105 Slovakia
586 Tyrkia
786 Taiwan
205 US
756 Kina
755 Kina
965 Sør-Afrika
Det hevdes også at det eksisterer 2 kvalitetes-nivåer hos Topran, der "5" som siste siffer er hakket bedre kvalitet enn "6" (som vi ser har da endel land både 5 og 6 type kvalitet på leveranse) Dog er det vel slik at ikke absolutt alle typer produkter nødvendigvis finnes i to typer kvaliteter, kommer vel ann på hva det er til.
Hvis en bestiller 3-4 tingen, så kan det altså godt være både kinesisk, italiensk, eller tsjekkisk, etc. og både kval. 5 og/eller 6 i pakka man henter på posten. Men spørs vel om det ikke er overvekt av kinesisk, sånn generelt sett.
Kilde: (med litt dårlig google-oversettelse russisk>norsk)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...