Gå til innhold

Noen som vil kommentere min handlekurv?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg en PC, den blir i hovedsak brukt til gaming. Er helt ny med tanke på å bygge dette selv, velge og sette sammen komponenter. Har satt sammen en handlekurv, og var derfor ute etter noen kommentarer rundt denne.

Det blir i første omgang kun bestilt deler for å få maskinen til å gå.

DVD, OS og HDD fikser jeg. Vil også bli mer RAM etterhvert.

Takker og bukker:)

o06m37.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står HK der, ASUS P9X79 med 2011 sokkel. 1600kr. Valgte dette for å ha noe å bygge videre på, eller er det bare dumt? Prøvd å bli klok på det, om jeg skal gå for 1155 eller 2011. Med 2011 er vel X79 chipsette raskere? Vil ikke bli utdatert så fort?

Lenke til kommentar

Den I7en han har valgt er raskere enn noe som er på 1155 uasnett

Det kan godt være, men han sa at den mest skal brukes til gaming, og da trenger han ikke (med mindre han ikke har en form for budsjett), å kjøpe i7 for gaming, siden han vil få så og si samme ytelse innen spill.

Lenke til kommentar

Står HK der, ASUS P9X79 med 2011 sokkel. 1600kr. Valgte dette for å ha noe å bygge videre på, eller er det bare dumt? Prøvd å bli klok på det, om jeg skal gå for 1155 eller 2011. Med 2011 er vel X79 chipsette raskere? Vil ikke bli utdatert så fort?

i7-3820 vil være utdatert nøyaktig samme dag i5-3570k er utdatert.

X79 og Z77 er funksjonelt sett nesten identiske, og chipset har ingenting å si på ytelse uansett.

Fordelen med LGA2011 er at du får 40 PCIe 3.0-spor mot LGA1155 sine 16, dette er greit å ha om du er typen som brukier 7-8000 kr på skjermkort hvert år.

Den I7en han har valgt er raskere enn noe som er på 1155 uasnett

De fleste tester plasserer i7-3770k et ørlite hakk foran i7-3820, Ivy Bridge er et lite steg opp i ytelse fra Sandy Bridge.

Lenke til kommentar

Det kommer jeg nok ikke til å gjøre nei.

Så dere vil anbefale å kjøpe 1155, og I5 3570.

Blir billigere for min del, så det er bare positivt.

Setter stor pris på raske og gode svar:)

Jepp, med mindre du holder på med tung videoredigering eller lignende så er ikke i7 nødvendig.

Hvis du vil overclocke må du kjøpe I5 3570K og Z77 hovedkort.

Kan anbefale å se på dette

Lenke til kommentar

Takk for den, sparte ytterlige 200kr i forhold til det jeg valgte, MSI HK og I5 separat.

Da har jeg spart en 1500kr i forhold til I7 og 2011.

Kjøling og PSU da?

Det er 6stk vifter i kabinettet, så gikk jeg for en enkel og grei væskekjøler til CPU. Noen tanker rundt det?

Endret av Jokka616
Lenke til kommentar

Ente opp med en Corsair TX 750 modulær PSU.

Kjipet an litt på CPU kjøleren til å begynne med.

Ble en Artic Cooling Freezer Xtreme rev 2. En billig sak. Fikk grei omtale på Dustin av en. Men etter ett raskt Google søk fant jeg ut at den ikke var så mat. Men da var alt bestilt. Sååå.

Får legge litt større penger i en ny når det blir mulighet.

Bestilte også Windows 8, og BenQ GL 2450 monitor i dag.

Erfaringer?

Lenke til kommentar

Tenkte også på dette med statisk elektrisitet, har bestilt ett armbånd.

Men er det ikke mulig å bruke gummihansker? Skal ikke det isolere mellom meg og delene jeg tar i?

Her er i hvert fall hele bestillingen for de av dere som liker sånt;)

25rfu51.png

Lenke til kommentar

8GB er for lite i 2013 :)

Blir bestilt i hvert fall 8GB til. Var bare for å ikke ta helt av på første bestillingen, lure meg selv til å tro det blir billigere:P

Men kommer ikke til å kjøre mange eller store program til å begynne meg uansett, så burde holde en stund.

Noen som forresten vet om jeg må inn i BIOS på asus kortet for å stille opp frekvensen på RAM?

Endret av Jokka616
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...