the animal Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 jeg kjøpte meg en 200 gb harddisk som jeg formaterte men til min store forundring ble den bare på 130 gb.... HVA HAR SKJEDD?????? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Du har et hovedkort som er i eldste laget, og bør oppdatere BIOS. Hvis det ikke hjelper må du kjøpe en PCI IDE kontroller og henge HD'n på den. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hvilket operativsystem kjører du?Hadde jeg vært deg, hadde jeg testa å skaffa meg den nyeste servicepack, eventuelt holder det med SP1 til winXP. for operativsystemene støtter ikke større disker enn 130GB Lenke til kommentar
the animal Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 jeg kjører et 8rda+ kort så det er ganske nytt... så kjører jeg WIN XP PRO, uten sp1 men jeg skulle jo kunne lage harddisken i to 100 gb partisjoner men det går heller ikke.... hjelper det med en ny bios update (flashe inn en ny) eller bare en patch Lenke til kommentar
UAM Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det var det med SP1 da. Windows XP SP1 includes 48-bit LBA support for ATAPI disk drives. With this support, you can use hard disks that are larger than the current 137 GB limit. Les mer her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013 Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Takker og bukker for siste råd. Klokka er langt på natt, bios er nylig oppdatert og maskinen ville ikke gi meg mer enn 128GB, men hardware.no kan være en mor i nøden :-) SP1, og dermed så var alt som det skal være. Med disker i alle fulle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå