festen Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Det er en ting jeg har sett for meg. De veier for mye. Stikker for mye ut. Og tåler kanskje ikke så godt å falle i bakken sammenlignet med et kamera som veier halvparten. Tror heller ikke en en går omkring og ser noe og tenker " aha må jeg virkelig ha 10-20x tele, for det bildet jeg ønsker. Det en i praksis tar bilder av, tenker jeg er innenfor det 3X zoom greier. Jeg tenker at mindre kompaktkamera som veier halvparten, og egentlig ikke har mer enn 0-3X Zoom holder i massevis. Er det noen som har tenkt det samme? Det andre er at et superzoom kamera kommer ganske tett på et lett olympus eller panasonic, med en pancake. Som antagelig er det jeg trenger. Noen som har tenkt noe omkring dette? Endret 25. januar 2013 av festen Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hæ? Hva er det egentlig du vil fram til? Vil du ha kompakt så kjøper du kompakt. For min egen del er det kompakt+speilrefleks som gjelder, men jeg har flere venner som sverger til mobilkamera+superzoom. Folk har forskjellige behov, hvis du klarer deg uten-, eller med lite zoom så burde du absolutt ikke vurdere superzoom. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg skulle gjerne sagt min mening om dette, men jeg skjønner ikke spørsmålet. Kan du forklare litt enklere hva du mener, og gi en konkret problemstilling? 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Kjøp deg en Canon S100, da får du meget god bildekvalitet og kan putte kameraet i lomma. Endret 25. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg har også observert at mange som har kjøpt seg superzoomer aldri bruker de lengste brennviddene. Men jeg tror 3x zoom er for lite. 5x til 10x er nok mer passende. Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Har en superzoom, men greier ikke å bli fortrolig med den. Prøver å overbevise meg selv om at det er et bra kamera, men vet det er for tungt, for stort og tungt i forhold til bildekvaliteten, liker ikke metallet, det er så kaldt og syns objektivet stikker for mye ut når en slår det på. Akkurat som kameraet ønsker å glippe ut av hånda. Det virker ruvende å ha i lomma. Sånn det vil bli brukt vil jeg bruke det uten noen beskyttelse omkring, rett i lomma, etui vil ikke bli brukt. Tror det lett vil gå istykker også. Tror ikke det kommer til å bli brukt. Lurer litt på om andre har hatt noe hell i å bli fortrolig med superzoom kamera til sånn all round bruk, eller om det bare blir et alternativ mellom speilrefleks og kompakt som aldri blir brukt ? Endret 25. januar 2013 av festen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Tunge i lommaHår på tunga? Det er sikkert mange nok som ikke ønsker å bruke masse penger på kamera men som alikevel klarer seg med superzoom. Må nok innrømme at det tok en stund for meg også til å innse at min HS 10 ikke var i nærheten av det som et speilrefleks kan få til mhp lysfølsomhet og støy. Men til vanlig bruk helt ok da. Tror det blir litt som med biler. Ikke for å dele folkegrupper i to, men på den ene ytterkanten har man de som alltid kjører gamle vrak uansett merke pga det er billigst, mens på andre siden har man de som gjerne tar opp dyre forbrukslån for at de skal ha årets Audi/bmw/ etc modell. Tenker at slik blir det med kamera også. Men her har vi en tredje gruppe som ikke kan sammenliknes med bilister på samme måte. For det går vel ikke an å kjøre noe som er verre enn et vrak som så vidt passerer eu-kontroll? Jeg tenker da på disse menneskene som tilber mobilen sin nærmest som noe guddommelig, fordi denne har et kamera på tyve megapiksler, eller mer. I deres øyne er denne mobilens kamera selfølgelig bedre enn et dyrt speilrefleks fordi den har flere megapiksler. Helt sant, jeg kjenner folk som har denne innstillingen (de er gode kompiser ellers, det skal sies). Hvordan det kan sammenliknes med bilister, det vet jeg ikke... 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noen som har tenkt noe omkring dette? Jeg tenker at folk er forskjellige og trenger forskjellige kameraer. Hadde alle ønsket det samme hadde det bare vært en eller noen få modeller på markedet. Er du en av dem som ikke trenger zoom er du heldig siden du da kan kjøpe et mindre og billigere kamera med bedre bildekvalitet enn om det hadde hatt zoom. Men om du trenger ingen zoom, 3x zoom eller 50x zoom vet du bare selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå