Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridge Thomson TG789vn med Netgear WNDR3700

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bruke thomson 789 modemruteren som jeg fikk fra ngt som kun et modem. I den anledning har jeg kjøpt meg en ny ruter, en netgear wndr 3700. Etter litt googling fant jeg en nettside der det står beskrevet hvordan man bridger thomson ruteren. http://larsotto.nymoen.com/notebook/howto-bridge-thomson-tg789vn/ - Når jeg er ferdig med å legge til en root user, slette pppoe, og åpne eth port 5, skal jeg da koble netgear ruteren inn i en av de gule eth portene, eller kan jeg koble den inn i den røde eth port 5 som jeg åpner, som forøvrig er den eneste gb porten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da trenger jeg egentlig ikke enable eth port 5? Etter jeg har deaktivert PPPoE på tomson ruteren, så må jeg aktivere PPPoE på den nye netgear ruteren? Tror du jeg kan aktivere PPPoE via interfacet til netgear routeren (routerlogin.com) eller må jeg bruke putty/cmd til dette også?

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar

{admin}=>:eth bridge vlan ifdelete name=video intf=ethport4

Invalid VLAN name.

Bad value for parameter 'name video'

Unknown command.

what now?

Edit 1: Jeg har nå koblet netgear ruteren til eth port 4 på tomson modemet, og jeg har fått nett uten å gjøre noen innstillinger, og selv om jeg fikk feilmeldingen som står over. Men tomson modemet broadcaster fremdeles ssid, jeg trodde alt dette ville bli deaktivert når jeg fulgte bruksanvisningen? Kan dette ha en sammenheng med feilmeldingen jeg fikk?

Edit 2: Kjørte nettopp installasjonscden som fulgte med, og når jeg går inn på routerlogin.com og logger inn, kommer en blank side med (192.168.1.3) is managing this device.

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjørt alt på nytt for å være sikker. Opplevde ingen feilmeldinger når jeg gjorde det.

Når det gjelder wlan på thompson: Du har ikke gjort noe annet enn å bridge linja de direkte fra modemet (thompson) til port 4. Så nå er port 4 "direkte" mot nett uten at modemet ditt har noe som helst kontroll.

Thompson-modemet ditt er fortsatt aktivert, du må inn og skru av wlan der slik at den ikke synes.

Om du fortsatt kommer på nett via trådløst fra modemet, så er ikke port 4 bridget :) Da forsvinner nemlig all "internett" fra modemet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd på nytt. Om jeg kun kjører dette;

:ppp flush

:eth bridge vlan ifadd name=dummy intf=ethport4

saveall

exit

og ikke tar med; :eth bridge vlan ifdelete name=video intf=ethport4 får jeg uansett internett av netgear ruteren, får ikke nett om jeg kobler meg på wifi fra thomson. Jeg lurer på om du kjører ifdelete name=video at du da kun deaktiverer iptv. Prøver jeg :eth bridge vlan ifdelete name=default intf=ethport4

får jeg ikke internett av noen av ruterne..

Så det ser egentlig ikke ut til å at du trenger å kjøre :eth bridge vlan ifdelete name=video intf=ethport4.

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut.

Alternativet ditt er selvsagt å kjøre en full reset på thompson og sette den opp NGT-style.

På den måten kan du prøve på nytt slik at du er 100% sikker.

Har du prøvd noen form for portforward? Det var der jeg i utgangspunktet sleit fælt med thompson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...