killertomato Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Skal ha ny tv som i hovedsak skal brukes til film. Jeg lurer på om det fortsatt er slik at plasmaskjermer er bedre til dette eller om det har jevnet seg ut? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Tror det har gjevnet seg ut etter LED-LCD har kommet...? Jeg skal ikke si at det er fakta, men jeg mener å ha lest det. Vet ikke om det fortsatt er slik at plasma fungerer mindre bra hvis du er i ett rom med mye lys? Klarer ikke helt å bestemme meg selv, bruker tven til både spill og film. Er sånn middels opptatt av bildekvalitet, så går vel for "mest for pengene" Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Etter min mening er fremdeles plasma best til film. Plasma er god til TV og spilling også (ihvertfall panasonic sine siste modeller), men her er LCD like gode stort sett. På plasma slipper man clouding, backlight bleeding rundt kantene som ofte plager LCD. Men fremdeles så bør ikke plasma skjermer brukes i et rom med mye lys/vinduer, da får man mye refleksjoner (noen LCD skjermer har også fått blank overflate nå dessverre - for å få folk til å tro kontrasten er bedre). Plasma skjermer er oftest litt mindre lyssterke og bruker mer strøm enn LCD. Sortnivået på plasmaskjermer er meget bra (spesielt panasonic og toppmodellene til samsung - styr unna billigmodellene til samsung/LG) og kontrastene er meget bra. Det er i hovedsak dette som gjør dem bedre enn LCD til film. Anbefaler likevel at du tar en tur rundt og ser på skjermer selv, vanskelig å få et korekt inntrykk i butikker dog, med flomlys osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå