lodestar Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hallo trenger litt hjelp ntil mitt nye hk 1 problem når den har boota så kommer det disk fail 40 trykker f1 for continue Og da skal den boote på cd rom da kommer det disk boot failure Ergo jeg for ikke lagt inn XP Disken er WD 120 gb står som master Jeg kaster snart pcèn ut av vindu Takker for all hjelp Lenke til kommentar
UAM Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Trenger du virkelig hjelp til å kaste PCen ut av vinduet? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Her er det mange muligheter.. Det kan høres ut som at jumpere for slave/master stilt feil. Prøv å starte med bare CD-rom (ikke HDD) på kabelen, satt som master. Hvis _det_ virker så prøv igjen med HDD. Ellers: - Er det en "ekte" bootbar XP-cd. Skader på platen? - Er du sikker på at hk prøver å boote fra CD? Prøv å forandre rekkefølgen på enhetene. - Andre feil i innstillingene? Gjør en "load fail-safe defaults" e.l. i bios. Videre: Ta ut alt som ikke er absolutt nødvendig (du trenger: hk, cpu, minne, cd-rom, gfx-kort, strøm) og prøv igjen . Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Forsøk å sette jumperen på HDD på Cable Select - det løste problemene jeg opplevde med kortet, og dine problemer høres veldig kjent ut. Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Standard problem med WD disker Av en eller annen merkelig grunn vill ikke WD disker med jumper på Master starte hvis den står alene eller sammen med andre typer disker. Er i allefall min erfaring Sett jumper på Cable Select eller Factory Default så skulle alt gå greit. Å ikke sette i jumper i det heletatt funker også. WD er litt sære disker virker det som.. kjører Maxtor istedet jeg 8) Håper noe er til nytte.. Ape out.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Standard problem med WD disker Av en eller annen merkelig grunn vill ikke WD disker med jumper på Master starte hvis den står alene eller sammen med andre typer disker. Er i allefall min erfaring Sett jumper på Cable Select eller Factory Default så skulle alt gå greit. Å ikke sette i jumper i det heletatt funker også. WD er litt sære disker virker det som.. kjører Maxtor istedet jeg 8) Håper noe er til nytte.. Ape out.. Tja da har vi motsatt erfaring, har en som ikke starter på CS :wink: Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hehe som sagt, de er litt 'sære' av seg Tally ho.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå