Cuneax Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Da kan den lille kraftpluggen Cubieboard være noe for deg. På jakt etter et solid alternativ til Raspberry Pi? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noe benchmark sammenligning og finne? Lenke til kommentar
haakkern Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) http://www.amd.com/u...-2013jan24.aspx tenke litt på en slik en jeg... http://www.gizmosphere.org/ Endret 25. januar 2013 av haakkern Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noen som har prøvd seg på CuBox fra solid-run? Den er jo ikke den nyeste, men husker spec'ene var litt mer attraktive enn bringebæret Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 gizmosphere mangler vel både lyd og hdmi utganger såvidt jeg kan se. Et annet alternativ er (thin) itx som er litt større enn gizmosphere (17x17 vs 11x11), men det er mye mer å velge mellom i standard AMD/Intel x86 prosessorer. Ser ut som det er en overflod med billige arm kort hvor ingen har god oversikt over hva som er brukbart til f.eks. xbmc eller ikke, hdmi-cec støtte osv... ODroid f.eks. virker jo som en knallsterk løsning, men hvor enkelt det er det å få den og Cubiebord for den saks skyld til å gjøre som du vil? Kjører du Android eller Ubuntu evt. andre Linux varianter, får du hardware dekoding av filmer eller ikke osv... Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Lyst på noe enda heftigere til en grei pris? http://www.hardkernel.com/renewal_2011/main.php 1 Lenke til kommentar
MaMMuTT Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb. 2 Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb. Har selv kikket på denne da jeg har lyst og koble opp mot TV i soverom. Men vill ha bra mulighet for og kjøre nettleser, xbmc og netflix. Lenke til kommentar
ntovik Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb. Har du prøvd XBMC? Hvor lang var leveringstiden? Måtte du betale toll etc? Lenke til kommentar
MaMMuTT Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Ikke rukket og teste XBMC enda desværre. Kom med fedex så gikk på litt over en uke;) Ikke måtte betale noe toll enda. men kan vel komme i senere tid siden fedex melder inn. Men er vært det;) En kraftig liten sak;) Android 4.1.1 og Linaro ubuntu testes ut nå Blir en spennende helg;) Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb. Jeg har odroid-u2, men glemte å bestille med strømadapter og får ikke tak på sånn jallaplugg så jeg kunna loddet til noe heller. Den er nok rett rundt hjørnet. Har du prøvd XBMC? Hvor lang var leveringstiden? Måtte du betale toll etc? Jeg fikk min 02.01.13 og første shipping var 21.12.13. Raskt mao. Billig var det. Lenke til kommentar
R_N Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Bestilte akkurat en ODROID-X2 http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php?g_code=G135235611947 Sjekka på imoprtkalkulator og med alt tillegg jeg la med (mini-hdmi-->hdmi, bluetooth, SD-kort, eMMC-kort og ekstra kjølevifte for varme dager), så må jeg betale kr 2095 (inkl frakt) + ekspedisjonsgebyr. Gleder meg sykt til å teste nå!!! Lenke til kommentar
MaMMuTT Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Kjøpte 16 gb eMMC angrer på at jeg ikke kjøpte 64 gb allerede;) Kjøpte også wifi modul. den fungerer utmerket;) Kjøpte også en strømforsyning så jeg slipper usb lader. Meget fornøyd;) Våkna i natt klokka 05. og bare fikk for meg at jeg måtte teste litt hehe;) Lykke til! Lenke til kommentar
ntovik Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Ikke rukket og teste XBMC enda desværre. Kom med fedex så gikk på litt over en uke;) Ikke måtte betale noe toll enda. men kan vel komme i senere tid siden fedex melder inn. Men er vært det;) En kraftig liten sak;) Android 4.1.1 og Linaro ubuntu testes ut nå Blir en spennende helg;) Takk for kjapt svar, ser nå at det var X2 du hadde kjøpt, ikke U2 som jeg egentlig var mest interessert i, men platformen ser jo ut til å være den samme. Endret 25. januar 2013 av ntovik 1 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Problemet med disse kortene er uansett bruken av mobile lukkede grafikkchipper. RaspberryPi har enda ikke fått X11 drivere, nesten et år etter release. Hjelper lite å ha fetere hardware enn både mobiler og spillkonsoler når du ikke kan utnytte den. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Grunnen til at jeg kjøpte meg RBPi er pga S-video utgangen, bruker den med XBMC til analog-TV'en jeg har hjemme hos mine foreldre når jeg er på besøk Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Problemet med disse kortene er uansett bruken av mobile lukkede grafikkchipper.RaspberryPi har enda ikke fått X11 drivere, nesten et år etter release. Hjelper lite å ha fetere hardware enn både mobiler og spillkonsoler når du ikke kan utnytte den. Dette stemmer, men Mali 400 har allerede en åpen driver tilgjengelig. Kan og nevne at denne chippen er utviklet i Trondheim. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Savner fortsatt en X86 variant med 2 ekte Gigabit porter, heftig PFSense boks i såpass lite format er definitivt å foretrekke. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 But why the long nail on the pinky finger...? Noen som vet hvor mange Watt denne saken trenger? Lenke til kommentar
Sandman1 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 But why the long nail on the pinky finger...? Heh.. La ikke merke til det; I Asia og deromrkring, så er det noe enkelte viser seg med, som beviser at de ikke har manuelt arbeide... Plasserer seg selv litt oppe på den sosiale rangstigen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå