corwera Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 jeg har en gaming-pc (selvbygd) som jeg ikke lenger får i gang. jeg trykker på startkanppen og den kjører. alt lys llyser og alle vifter starter. det kommer dog ikke noe bilde på noen av skjermene og beepet den pleier å lage før den begynner å boote og bios starter, er ikke tilstedet. jeg bruker: Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9 x4, tilsammen 16 gb minne ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB Corsair SSD Force Series F120A 120GB NZXT HALE 90 Series 1000W PSU XFX 2 x Radeon HD 6950 2GB GDDR5 NZXT Phantom Big Tower Hvit pluss dvd reader/writer, aner ikke hvordan. og en standard 300gb disk med 7200 rpm jeg fikk i november beskjed om at windows-valideringen mislyktes selv om jeg hadde gyldig windows (overså derfor problemet). kan det være at OS har "skrudd seg av" fordi jeg ikke gjorde noe med det? er det noe feil med moderkort, RAM, CPU eller noen andre ting? det lyser også rødt på "DRAM ledOK" ved siden av RAM-minnet når jeg åpner pcn. dette skal indikere at det er noe galt, men jeg har aldri hatt trøbbel med RAMmen min og den finner all RAMen min ps. cd-avspillern i pcn funker ikke (pcn finner den ikke til tross for alle drivere er oppdaterte, den får strøm og alle SATA-kabler sitter der de skal), så om jeg skal boote fra cd må jeg kjøpe ny cd-spiller? på forhånd, takk for svar. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Windows vil ikke plutselig "skru seg av" nei. Du skal kunne bruke windows selv om det ikke er genuine, men den vil mase noe jævelig etter hvert. Hvis cd-spilleren er defekt/ikke fungerer, hvorfor har du den tilkoblet? Dette høres ikke ut som noe relatert til windows, så ikke tenk på det med det første. Kan høres ut som om du bør finne frem manualen og finne ut hvordan du resetter BIOS. Evt. se i manualen om det står noe om det du opplever (no beep). Lenke til kommentar
corwera Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Windows vil ikke plutselig "skru seg av" nei. Du skal kunne bruke windows selv om det ikke er genuine, men den vil mase noe jævelig etter hvert. Hvis cd-spilleren er defekt/ikke fungerer, hvorfor har du den tilkoblet? Dette høres ikke ut som noe relatert til windows, så ikke tenk på det med det første. Kan høres ut som om du bør finne frem manualen og finne ut hvordan du resetter BIOS. Evt. se i manualen om det står noe om det du opplever (no beep). takk for svar. cd-spillern er der fordi jeg har ikke noen andre steder å ha den. har hørt at moderkortet mitt kan ha skyld i at cd-spillern ikke funker. den får jo tross alt strøm og er tross alt elt oppdatert. er det vanskelig å resette bios? noen andre jeg har snakket med, mener at det er noe galt med RAM? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Det kan godt hende det er RAMen, eller noe relatert til det. Noe jeg ville prøvd først i så fall var å ta ut alle brikkene og prøve en etter en. Iflg en forumtråd er A2 det rette sporet for single ram config (dvs. det svarte sporet som er #2 fra venstre manualen kan du sette inn en enkel brikke i hvilket som helst spor. Prøvd alle og se om det virker. Hvis dette får maskinen til å kjøre POST og du kommer inn i BIOS bør du prøve følgende siden du har RAM som støtter Intel XMP: You can try to enable it and see how it works for you if you are a little nerevous about BIOS tweaking. It's as easy as this...Once you boot into your BIOS. Go to AI Tweaker. Then it should be the very first line where it says Ai overclock Tuner. Highlight that,and hit enter. and you should have a few options to choose from. One of them being XMP,Scroll down using the arrow keys and choose it by hitting Enter again and then save and exit . For å resette CMOS kan du følge den guiden her. Prøv det første alternativet, men vent litt lenger enn 5-10 sec, vent ca. 30. Endret 25. januar 2013 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå