Gå til innhold

Norsk dokumentar om esport

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er så mange så ekstremt opptatt av om dette er en sport og ikke? Hver gang det snakkes om esport, sjakk eller hva som helst kommer det surmaget klaging på at det ikke er en sport, hva enn det liksom har å si.

AtW

Er det ikke greit at folk har forskjellige meninger?

Lenke til kommentar

herregud noen av dere er patetiske.spilling er ikke sport,fatter dere ikke det.spilling er en hobby som som vi elsker/er glad i å gjøre.Og sitte foran Pcen eller TV med en konsoll gjør det ikke til sport.

14åringer som sitter foran consolen sin eller fratboys som spiller nyeste CoD på consolen sin regnes ikke som en sport nei. Folk som dedikerer 8+ timer dagen til å bli god i et spill driver med en sport. På akkurat samme nivå som de som driver med hvilken som helst annen sport der tid og trening må til for å bli best.

Lenke til kommentar

Som flere er innpå, så spiller det ingen rolle hva man kaller det. Om man setter navnet E-konkurranse så er det vel like beskrivende som Esport. Det er uansett imponerende hva enkelte får til i denne "sporten" fordi de har god intelligens, konsentrasjon og reaksjonstid. Kan ikke si at dette skiller seg så voldsomt fra andre sportsgrener der fysisk form ikke er pri en. Man har jo eksempler som skyting med gevær, pistol, bue, seilsport, sjakk, biljard osv.

Lenke til kommentar

herregud noen av dere er patetiske.spilling er ikke sport,fatter dere ikke det.spilling er en hobby som som vi elsker/er glad i å gjøre.Og sitte foran Pcen eller TV med en konsoll gjør det ikke til sport.

Hvis du elsker/ er glad i å spille profesjonell fotball blir det da en hobby siden du er glad i det?

Lenke til kommentar

Ikke du heller. Hadde Diskusjon.no hatt både + og - votes har vi lett kunne sett hvilke meninger som er fornuftige eller ikke. + votes gir dog en liten indikasjon.

Har ikke sagt det.

Bestemme på generelle basis? Nei, men jeg kan jo bestemme hvilke meninger jeg finner mindre fornuftige, og komme med mine innspill basert på dette, som jeg har gjort.

AtW

Ok. Du får fortsette med det da.

Lenke til kommentar

Sport er noe man må trene seg til for å mestre. Casual-spill som du kan bli mester av på 1,2 og 3 er ikke noe du kan trene på. Konkurranse-spill som CS, SC, el. som du må bruke mye tid på, på å bli god og som kan konkurreres: er sport.

Er det sport å spille et instrument også da kansje?

Lenke til kommentar

Selv trives jeg godt med dataspill, men å glorifisere tidsfordrivet som "sport" ser jeg slett ingen grunn til. Sier ikke det for å drite ut spillerne, spilling som konkurranseform trener også opp skills og aktiverer hjernen, greit nok. Men "esport" vil aldri kunne erstatte den gode helsemessige effekten av en fysisk treningsøkt. Det burde ikke være et alternativ til å være fysisk aktiv.

Lenke til kommentar

Selv trives jeg godt med dataspill, men å glorifisere tidsfordrivet som "sport" ser jeg slett ingen grunn til. Sier ikke det for å drite ut spillerne, spilling som konkurranseform trener også opp skills og aktiverer hjernen, greit nok. Men "esport" vil aldri kunne erstatte den gode helsemessige effekten av en fysisk treningsøkt. Det burde ikke være et alternativ til å være fysisk aktiv.

Toppidrett er ikke sunt for helsa de på noen som helst slags måte, ei heller om det er fysisk.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vil skal dra inn den "helsemessige effekten av en fysisk treningsøkt" og idretter/sport. Toppidrett er som sagt langt i fra sunt for helsen. Hvis du ikke definerer sunt som å utvikle astma ved ung alder eller plages med muskel- og skjelettplager da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...