Budeia Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Under et youtube-klipp står det "It's unfair that Chinese people can fly". Og all denne flygingen i kinesiske filmer har vel med Kung Fu eller ninjaer å gjøre. Men likevel, det virker temmelig overdrevet. I "Sheep on the island 2" kjemper sauen og frosken en kamp i lufta. Dette skal vel være en parodi. (5:20) Har kineserne alltid hatt slike forestillinger om krigere som kan fly, og hvorfor det? Har det med noe åndelig å gjøre? Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Under et youtube-klipp står det "It's unfair that Chinese people can fly". Og all denne flygingen i kinesiske filmer har vel med Kung Fu eller ninjaer å gjøre. Men likevel, det virker temmelig overdrevet. I "Sheep on the island 2" kjemper sauen og frosken en kamp i lufta. Dette skal vel være en parodi. (5:20) Har kineserne alltid hatt slike forestillinger om krigere som kan fly, og hvorfor det? Har det med noe åndelig å gjøre? jeg tenker ikke at di kan fly men at det er saktefilm og lynraskebevegelser som gjør at di rekker å gjøre så mye i luften på samme tid eneste logiske forklaringen jeg har Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Hvis man tenker seg et skihopp, er hopperen i bevegelse hele tida. Vedkommende vil ikke ha sjanse til å fekte med en annen person, ikke i sakte kino engang. Men derimot, hvis skihopperen er kinesisk, stiller det seg annerledes! Lenke til kommentar
rongata Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Kinesere kan definitivt fly. Da jeg var i Kina sist sommer fløy folk opp og ned fra skyskraperne for å kjøpe lunsj. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Har selv ikke vært i Kina, så dette var et nyttig bidrag. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Ninjaer er japanske Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 jeg tror det har noe med at kinesere er mye mindre og lettere en oss andre. De kineserne som er lettere en luft, vil kunne fly, Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=ZDNgmdGMpuY Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Ninjaer er japanske Det er riktig I Kina har de kung fu mestre. Det er verdt å merke seg at ninja er et ord av vestlig opprinnelse. Det japanske navnet er shinobi. En shinobi er en person spesialisert i oppgaver som snikmord, spionering, sabotasje og infiltrering. Slike "agenter" hadde man nok uten tvil i Kina også, men under et annet navn. Endret 31. januar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå