Gå til innhold

hvilke tilskudd trenger jeg

Anbefalte innlegg

Hallais!

18 år gammel gutt her, veien sånn omtrent 87-90 kg

188cm høy.

Har ei stund vurdert kosttilskudd å trenger litt hjelp med hva som er best.

Har et greit sunt kosthold men er ikke 100% streng med det. Og vil ikke være det heller. trener styrke annen hver dag hvorav en av de dagene er svømming.

Har ingen formål med å bli helt ripped, bare bygge markerte muskler og miste så mye fett som mulig.

Har lest på trådene her og har fått mye tips til hva jeg kan kjøpe,

Men trenger å vite hvilke merker,osv.

i hovedsak kreatin, protein og kansje andre ....?

Si hva DU mener er best.

Ty:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg mener du bør lese litt om i emnet før du spør om HJELP.

Er det noe du "mangler", siden du vil ha tilskudd?

Du stoler på at noen gir deg god svar på forum, uten å vite situasjonen du er i, kostholdet osv? Du er klar over at det kan vere ein 300kg, 50 år gamal troll som gir deg rå kva du skal ha og du stoler blindt på det og kjøper alt han sier?

Lenke til kommentar

Er bare ute etter hva slags merker jeg burde kjøpe, og jeg er ute etter deres meninger i forhold til meg og mitt ønske som jeg er ute etter. Bort med fett og inn med muskler.

Når jeg veier rundt 90 og er 188cm kan du sikkert se for deg omtrent hvordan jeg ser ut. Ikke overvektig eller noe sånt. Men har en liten pondus og litt generell fett.

Lenke til kommentar

Ville startet med å være litt mer streng med kostholdet i første omgang, kutte ut 'junk' litt mer frukt og grønt. Da vil du sannsynligvis redusere fettmengden på sikt.

Når det gjelder muskelbygging kan proteiner være en grei løsning. Om du trener mye og ikke får særlig fremgang kan det være mangler i både kosthold og treningskvalitet. Jeg ville startet med treningskvaliteten. Alt fra før, under og etter økt, hva kan forbedres. Det er viktig å få i seg næring umiddelbart etter trening, gjerne en blanding av både karbo og proteiner.

Kreatin gjør ikke musklene større, men mer effektive så det er nok ikke behov for kreatin i ditt tilfelle :)

Lenke til kommentar

Grovt sett: Få i deg nok proteiner (1,2-1,8g pr kg kroppsvekt), fortsett med styrketrening (ikke av den hardeste sorten) og legg deg i kaloriunderskudd. Da vil du etter hvert miste fett.

Har du problemer med å få i deg nok proteiner kan du alltids kjøpe pulver. Skjønner at det ikke alltid er like enkelt å få i seg nok når en bor hjemme (bare en antagelse, siden du er 18).

Øvrige kosttilskudd har jeg ikke noe spesiell peiling på, men uansett hva du gjør, husk at det er et tilskudd og ikke en erstatter for et sunt kosthold :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...