Blizzair Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Heihei ! De siste dagene har jeg hatt STORE problemer med nettverket mitt. Selv sitter jeg på trådløst for øyeblikket, mens kjæresten min har kabel i pcen sin. Vi begge sliter med det samme, vi blir disconnected fra spill hvert 3-4 minutt. I går resatte jeg routeren etter at den hadde vært vrang i 2 dager med å gjøre dette. Prøvde selvfølgelig å skru av og dra ut ledningen på routeren først (det og bredbåndet?) . Prøvde å skru pcen av og på, ta ut den trådløse dlink antenna som står fint plassert på pcen min. Har igrunn testet det meste ut. Men problemet oppstår gang på gang. Er det noen som vet hva det kan være? Iogmed at det skjer med oss begge kan det umulig ha noe med pcen min å gjøre. Skjedde også når jeg hadde pcen "alene" på nettverket. Nettet fungerer forresten fint på morgenen/dagen. Problemet har igrunn oppstatt på kveldstid alle gangene. Vi har fiber, jeg tror vi får nettet fra altibox, men jeg vet faktisk ikke. Mor som styrer med det, og hun er på ferie nå. Hadde vært flott om noen kunne kommet med noen forslag på hva dette kan være MvH Maria ^^ Lenke til kommentar
KongElg Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 nja jeg suger totalt i pc. men kan prøve å hjelpe da! hvilke spill evt dere spiller? hadde hatt noen problemer med spill.. da var det no porter som måtte åpnes på rutern for å få full utnyttelse... men funker det på dagen så tror jeg heller nettverske til levandøren som kan være ustabilt.. å ikke probleme til selve dere! men jeg er helt bærtur på pc.. så skulla egentli holdt kjeft^^ Lenke til kommentar
Blizzair Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Hehe, bra med tilbakemeldinger uansett! WoW og LoL går det i, blir disconnecta hele tiden. Jeg er i samtaler på skype hvor jeg ikke legger merke til at det skjer noe med at jeg blir koblet fra nettverket i det hele tatt. Så jeg burde egentlig ta en tlf til leverandøren vår jeg da? Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Har du rutermodem eller separat ruter og modem? Test linja ved å koble til ethernet rett fra modem til PC, test gjerne med flere PCer. Hvis det da fremdeles er ustabilt tar du kontakt med internettleverandøren din, og får tilsendt nytt modem/fikset linja. Er det stabilt trenger du kanskje ny ruter. Lenke til kommentar
KongElg Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 aah men da e d vel itj levandøren.. da har d vel me sjølve spelle! men æ kan google litt å sjå fer dæ. lat som æ har peiling me et svar d va rare greier dere Lenke til kommentar
KongElg Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 du kan jo prøv gamebooster.. som lukke allj programme som bære tar ressursa utenom spelle.. å muligens nå program som e probleme.. e nødvendivis itj problem mein ein mulighet http://game-booster.soft32.com/free-download#after-download https://eu.battle.net/support/en/article/shutting-down-background-applications elr du kan prøv dere Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Prød det Torpedo_Peter nevner. Koble PC rett på utstyret til din leverandør. Blir det bra da, så er det utstyret/linja til leverandør det er noe feil med. Da ringer du de og får de til å sjekke linja og ev tilsende nytt utstyr. Lenke til kommentar
KongElg Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 hu bli jo disconnecta kun på spelle? wow ska no kjør uansett om nettlinja e dårli.. men ska itj krangel me storkaran på data her da.. !^^ Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Går an å prøve gamebooster, men i beste fall får maskinen din litt mindre arbeid mens den kjører selve spillet. Tviler på at det kommer til å forbedre stabiliteten med mindre et av programmene som kjører tilfeldigvis forårsaker denne ustabiliteten. Årsaken kan være én eller flere av disse: 1. Nettverkskortet på maskinen fusker. Siden du har samme problemet på to maskiner er dette sannsynligvis ikke tilfellet. 2. Serveren som du kobler deg til når du spiller lagger kronisk. Igjen, usannsynlig, og uansett ikke noe du kan fikse. 3. Ruteren er gåen. Dette kan vi eliminere ved å teste neste mulighet; 4. Modemet kan være gåent så lenge det er ustabilt med kun kabel koblet til, evt så har en grevling spist kobberlinja di. Ved 4 skal du ringe leverandør. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvis du bruker trådløsesignaler/tråd fra altibox routeren/hjemmesentralen, vil du bli disconnectet veldig ofte hvis du har torrentklient kjørende i bakgrunnen. Den takler ikke mange connection før den streiker. Da vil du ikke få noe tcp uplink =0 bit/s. Hvis du sliter med at youtube hakker og går, så er det torrentklient som gjør det. Kjøp deg en ny router(av dyrere versjon), og sett hjemmesentralen til altibox til bridgemode. Du må ringe dem for å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå