Øyvind Skogseide Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Kjøpte i romjula en 3TB ekstern harddisk på Elkjøp Stord av typen Seagate. Etter et kort og rolig liv på pulten min døde den i forrige uke og jeg gikk på Elkjøp Stavanger for å få reklamasjon på den. Fyren bak disken brukte deretter 30 minutter på å prøve å skylde feilen på meg og at jeg hadde misbrukt harddisken på en slik måte at den døde. Ettersom at harddisken var uten en skramme, bokstavelig talt og etter mye argumentering om hvordan den aldri har vert kasta i gulvet av en full romkammerat, vert kødda med av venner eller brukt som hammer klarte jeg å overbevise han om at jeg ikke hadde ødelagt den og at den enkelt og greit hadde dødd. Etter han innså nederlaget fortalte han at han ikke kunne gi meg en ny harddisk av samme type på grunn av at jeg hadde kjøpt den på salg. Han prøvde deretter å selge meg en NAS til 2500kr over det jeg hadde betalt for disken og sa at jeg kunne få en ny harddisk på 2TB dersom jeg betalte 100kr i mellomlegg. Spørsmålet mitt er: Har ikke jeg som forbruker rett til å få den samme varen tilbake ved reklamasjon? Var under inntrykket av at de måtte gi meg en tilsvarende vare dersom den døde etter mindre enn 3 uker i bruk. Endte med at jeg var der inne i en og en halv time og gikk ut med en mindre harddisk som jeg måtte betale mellomlegg i, noe jeg synes er helt absurd. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du har så klart krav på tilsvarende eller bedre vare, uavhengig av hva du betalte for den. Dra ned på butikken igjen og snakk med noen andre, antagelig bare en idiot av en kundebehandler du har snakket med... 7 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Som aklla sier. Forbrukerkjøpsloven § 29 sikrer deg denne rettigheten. Forhåpentligvis var ikke kundebehandleren opplært til sånn oppførsel, men for sikkerhets skyld kan du kjøpe forbrukerkjøpsloven i hefteform hos bokhandel for en femtilapp. Veldig kjekt å ha når slikt som dette skjer. Be om å få snakke med en avdelingssjef. Får håpe de tar tak i denne kundebehandleren. Endret 24. januar 2013 av Exiter Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Var under inntrykket av at de måtte gi meg en tilsvarende vare dersom den døde etter mindre enn 3 uker i bruk. Skremmende kundebehandling du har fått. Men akkurat det du skriver her er noe du bare må slette fra hukommelsen din med en gang. For det stemmer ikke i henhold til noen som helst lov. Riktig finnes det kundebehandlere som vil gjøre dette for deg om de har myndighet til å gjøre det, men det er ikke en rett du har som kunde. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Er syk for tiden, så tror ikke jeg orker å gå ned igjen. Får bare ta det til etteretning neste gang jeg handler. Blir nok ikke på elkjøp på en stund... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Forslag: Send en e-post til Ekjøp sentralt, med kopi til butikken, hvor du forklarer hva som har skjedd og henviser til denne tråden. I e-posten bruker du alle navn som du kjenner til, eller evnt stillingstittel, så vedkommende kan finnes(og henges). Så vil du nok se at Elkjøp legger seg flate og sørger for å rette opp i feilen som her har skjedd. 2 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Eller bar legg inn en kopi av dette innlegget på deres Facebookside. De er utrolig raske å rydde opp der det har skjedd uheldige episoder virker det som. Det er ikke slik at du skal få igjen et dårligere produkt. Hvis de ikke kan levere deg et tilsvarende produkt, skulle du hatt kjøpesummen igjen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 KVTL: Man har krav på tilsvarende produkt uten kostnad. Når man kjøper på tilbud er ofte heving ikke særlig gunstig for forbruker. 1 Lenke til kommentar
branick Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er syk for tiden, så tror ikke jeg orker å gå ned igjen. Får bare ta det til etteretning neste gang jeg handler. Blir nok ikke på elkjøp på en stund... Hei Øyvind. Du kan bruke denne eposten for å komme direkte i kontakt med de som raskest kan løse din sak. [email protected] & [email protected]. Du kan alternativt poste en beskrivelse lik din førstepost på facebooksiden til elkjøp. Jeg jobber i kjeden men støtter ikke måten du har blitt behandlet på overhodet. Jeg skriver som privatperson og ikke som representant for kjeden i denne sak. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå