Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Exploreren fryser seg

Anbefalte innlegg

Hei!

Systemet på maskinen er windows 7 og har fungert godt i ett år. Nå i høst startet problemene.

Når jeg er borte på leiligheten min fungerer alt som det skal og alt er tipp topp. Så kommer jeg hjem til mor og far, og setter meg ned i sofaen og skal surfe litt på nettet, spille fm, osv.. Det er her problemene oppstår.

Det som skjer hver gang jeg åpner dataen hjemme er at exolrer.exe (ikke internett explorer) henger seg opp og oppgavelinjen og en del annet også ikke er mulig å trykke på. Den fryser seg rett og slett. Problemene oppstår også i alle nettleserne på forskjellige måter og i football manager spillet mitt også.. Enten det er at spillet ikke kan lukkes eller at man ikke kan bruke space.. SÅNNE HELVETTES DRITTPROBLEMER som irriterer no jævli..

Problemene løses i noen øyeblikk når jeg åpner oppgavebehandlingen, men gidder ikke sitte og åpne denne hvert femte minutt.

Jeg har prøvd å formatere, søke etter virus, starte på nytt, vold.. ingenting funker, det bare forsvinner midlertidig.

Noen som har noen forslag til hva dette kan være? Har søkt nettet etter svar, men ingenting funker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lagt merke til at den blir spesielt varm nei..

Maskinen er en Samsung RV 520

Må ha drevet på en stund for at oppgavelinjen og sånn fryser, men programmene, sånn som firefox som jeg sitter på nå, der funker ikke minimer, og lukkealternativene øverst til høyre. Mens fanene lukker seg når jeg klikker på de på chrome. Altså de funker ikke på forskjellige måter.

Det som jeg synes er rart er at dette problemet bare forekommer når jeg reiser hjem og starter opp maskinen hjemme hos foreldrene. På leiligheten kommer aldri dette problemet, men det forsvinner heller ikke når jeg drar fra hjemme og dit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kabel gjorde ingen forskjell.

Kan være en oppdatering fra samsung som fucker det hele opp tenker jeg da, men rart det kommer en stund etter at den er installert? Gikk to uker forrige gang hvertfall fra oppdateringen var installert og til den klikka.

forskjellige avspillingssteder funker ikke optimalt heller, det er noe bug med dem hele tiden. På VLC funker ikke spoling eller høyreklikking på skjermen, f.eks. men trykker jeg på startknappen og tar pekeren over på vlc igjen så funker alle funksjoner helt til jeg klikker inn på vlc spilleren igjen så start-menyen legger seg ned.

Vanskelig å forklare dette her, men youtube-spilleren er helt lik akkurat der, går ikke an å trykke på noe inne på selve spilleren/filmen med mindre man trykker start og får opp startmenyen. Eller bare er inne på et annet program mens youtube spiller i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Den fungerte normalt på skolen, uten at jeg fikk testa det skikkelig da..

Begynner å venne meg til å måtte bruke startknappen på tastaturet for å bruke youtube-playeren og vlc skikkelig! Får ikke spilt noe football manager da, tastene inne på dette spillet er helt jævlige. Det som suger mest!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...