Out Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei! Skal på jegerkurs i starten av februar, har fått boken ¨Jegerprøven¨ i gave til jul. Er det noe jeg burde pugge ekstra på til eksamen? Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Vet du hva som er bak og frem på rifle og følger med på kurset står du på prøven. Det eneste som kan være litt vanskelig er arts bestemmelse og huske jaktdatoer(spesielt for meg som glemmer min egen bursdag.) Vi fikk et lite hefte med de fleste arter det er vanlig å jakte på og arter som er fredet husker du det som står i det hefte(regner med du får det utdelt ved kursstart) bør det gå greit. Et eksempel søk opp Enkeltbekkasin og Dobbeltbekkasin den ene er fredet den andre kan du jakte husker ikke hva som er hva. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Artene er i grunn det vanskeligste. Ellers er det stort sett mye som går på ren logikk, men det er samtidig noen regler som kan være greie å huske. Du finner også prøver på internett. Lenke til kommentar
gjersvik1 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) les godt på dyreartene de kommer for det meste med i prøven Endret 4. februar 2013 av gjersvik1 Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Slenger meg på denne, skal selv ta jegerprøven snart! 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Finnes tester på internett, og så regner jeg med at instruktørene er flinke til å informere om hva som er viktig. Lenke til kommentar
Out Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Er godt i gang med kurset, er ca halvveis. Har nå hatt om arter, og hva vi trenger og øve ekstra på. Blir hvertfall satt mest fokus på dyrearter hos meg når det kommer til pugging. PS: Bare meg som syns det var utrolig mange fuglearter av alt mulig fugl? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 PS: Bare meg som syns det var utrolig mange fuglearter av alt mulig fugl? Det er utrolig mange fuglearter, husker at vadefuglene var de vanskeligste! Klarte å pugge de aller fleste, men nå har jeg glemt alle. 1 Lenke til kommentar
Ørjan =o) Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Viss prøven blir tatt på data er det viktig å se opp for slurvefeil. Kjenner selv en venn som ikke besto pga. tre slurvefeil hvor han klikket ovenfor eller nedenfor det som var meininga. Dobbeltsjekk!!!! Ellers er fuglearter litt vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå