Kyrre S. Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har en utfordring som kanskje noen her kan hjelpe meg med ... Jeg har en HTPC som har vært i bruk siden slutten av '11. Maskinen fungerer utmerket, spec. står i bunnen av posten. I dag ville jeg sette opp RAID 1 på 2 WD Red 2TB disker på denne maskinen. Verdt å merke seg at frem til i dag har jeg benyttet en Crucial M4 SSD til OS, og har hatt en Seagate HDD til lagring. ACHI mode. M4'n er fortsatt OS-disk. De to nye diskene ble satt inn, endret SATA mode til RAID i BIOS og trykket CTRL+I under POST. Satt de to diskene fra WD opp til Raid1 i Intel orom (v11.0.0.1339). SSD står som non-member. Maskinen begynner å laste Windows. Da blir det BSOD hver gang. Jeg kan fint kjøre maskinen opp i ACHI med alle diskene installert, men jeg kan ikke kjøre den opp i RAID. Ikke engang med bare SSD'n installert. Jeg har oppdatert BIOS, uten effekt. (Kjører v3608) Er det noen som har vært ute for noe slikt før, og har noen tips? System: Silverstone GD06 chassis Asus P8P67M-Pro hovedkort Intel i3 2120T CPU (Stock) Kingston Hyperx 1333mhz 8GB Fractal Design Newton R2 650W PSU Gigabyte HD 5570 GPU Crucial M4 64GB SSD (OS - Windows 7 64) 2x Western Digital Red 2TB Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Msahci\Start --> 0 HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Pciide\Start --> 0 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\servic es\iaStorV\Start --> 0 Blah... Må lære meg å prøve litt forskjellige search-strings før jeg poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå