Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermbildet har snudd seg og jeg kan ikke snu det tilbake


Anbefalte innlegg

Jeg spilte på pcen og trykket antakelig på flere taster samtidig så det ble en hurtigkommando så skjermbildet snudde seg på siden, altså 90 grader. Jeg skjønte ingenting og slo av pcen i panikk. Men når jeg slo den på igjen og har logget meg på og skrivebordet skal komme frem så kommer det ikke! Jeg får bare opp skrivebordsbakgrunnen og musepilen, ellers ingenting. Ikke startmenyen eller noe annet. Det skjer ingenting når jeg høyreklikker, så jeg kan ikke snu skjermbildet ved å høyreklikke og endre på innstillingene der. Så pcen er ubrukelig! Hva har skjedd og hvordan fikser jeg det?

 

Jeg viste ikke at man kunne snu det med hurtigtaster, jeg så det når jeg googlet med mobilen nettopp. Jeg har prøvd alle hurtigtaster jeg har funnet for å snu skjermbildet men ingen virker. Jeg har Windows 7 og en Asus pc. Og ikke bare trenger jeg å snu bildet igjen jeg må jo få frem Windows igjen. Jeg har null peiling på å starte Windows i sikkerhetsmodus og hvordan jeg kan bruke det, hvis det kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 år senere...
Spellman skrev (9 timer siden):

Språket i menyene endrer seg med årene, men her er et alternativ for deg med PC fra 2013/14.

Søk på 'skjermretning' i Windows hovedmeny/innstillinger. Velg 'liggende'.

Vi får håpe at han har klart å snudd bildet sitt nå. Ser for meg nakkeskader hvis han ikke har klart det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...