fleur Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Så et innslag på tv nettopp om at de tror at nettbrett og smartmobiler vil ta over for pc'er etterhvert. Tror dere det? Personlig syns jeg en pc er 100 ganger bedre å ha enn et nettbrett. Er avhengig av mus/tastatur og litt større skjerm til spilling osv. Et nettbrett pr idag er ikke kraftig nok til dette. Er ikke glad i touchskjermer bortsett fra på mobil da. Ser ikke for meg at pc'er vil bli borte med det første. Hva med alle bedrifter f.eks som har arbeidsstasjoner? Tviler på at de blir erstattet med et lite nettbrett, det er ikke alle som har behov for å ha med seg maskinen rundtomkring. En del folk som er mye på farten vil nok heller foretrekke et nettbrett istedetfor en laptop, men det er veldig mange som har en pc fast på jobben som ikke reiser. Hva mener dere? Tror dere pc'er forsvinner? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jevnt over kjøpes det vel i tillegg til PC, gjør det ikke? Det er jo rene underholdningsenheter det er snakk om; de fleste jeg kjenner har fortsatt PC som de bruker til nettbank, fotobehandling, e-post og brevskriving. Derimot legger det mindre press på utskiftning av PC'er, da nødvendigheten av oppgradering i stor grad forsvinner (noe som forøvrig har vært en generell trend de siste 10 årene, der tilgjengelig prosessorkraft har økt raskere enn behovet). Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Kjøpte meg nylig en Asus Padfone 2, og den erstatter i hovedsak min bærbare mac. Nå skal det sies at jeg har en kraftig stasjonær maskin som brukes til spilling og andre ting ellers. Jeg ser gjerne for meg at i framtiden vil enhetene være mer "en"het... F.eks som med padfone 2 som kan dockes til en større skjerm. Det blir jo spekulasjoner, men kanskje mobiltelefonene våre en gang når punktet der de kan trådløst kobles sammen med større skjermer, tastatur og mus o.l. og dermed utføre tyngre oppgaver som kraftigere maskiner tar seg av i dag. Trådløs strøm ville vært nyttig på dette punktet. Moro å spekulere i sånt. Men ja, jeg tror pcen erstattes. Det er dog noen år fram til dette vil være tilfelle. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Nettbrett (slik de er i dag ihvertfall) kommer ikke til å erstatte PC'er som brukes av mennesker som skriver mye (det være seg i tekstbehandling, regneark eller på annen måte). Dagens dockingløsninger for nettbrett er heller ikke gode nok. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Kan ikke se for meg (10år+) at maskinvaren blir så god at nerdene bytter ut gamingmaskinen/serveren med et nettbrett. Selv har jeg altfor mye musikk/bilder/filmer osv som jeg ikke tørr lagre i en nettsky og ikke ønsker det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå