Gå til innhold

[Løst] Problemer med treg iMac

^^.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Imac jeg kjøpte ifjor. Den har funket bra, helt til nå; Den er sykt treg. Jeg har prøvd å reinstallere OS og installert alt av det siste som er ute.

Den blir fort varm og er veldig treg. Har kun Google Chrome og et spill innpå, har prøvd å støvsuge inni prossesoren. Det hjalp litt.. Har også sett på aktivitetsmonitor.

PepperFlashPlayer (Chromes vert for programtillegg) 26,8 % CPU

Google Chrome-gjengiver 25,9 % CPU

Google Chrome 16,7 % CPU

Google Chrome Helper 3 % CPU

Aktivitetsmonior 1,1%

Så er det et par Google Chrome gjengivere på rundt 0,1-0,3%

OSX : 10.8.2

Ledig plass 497 GB av 500 GB

Håper noen kan hjelpe meg :hmm:

Det er også noen systemfiler som er rare, mangler noen piler, wifi logoen og bluetooth logoen oppi høyre hjørne. Klokken + dato vises

Endret av ^^.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med mere ram. Da bør den bli raskere. Hvis du liter på hvordan så søk på youtube. Du trenger egentlig ikke å søke på youtube, det er veldig enkelt. Se under iMacen, ca. på midten der høytalerne sitter er det er lite deksel holdt på plass med to skruer. Skru ut det så skjønner du garantert hvordan du gjør resten. (PS: iMac har plass til 4x DDR3 SO-DIMM 204-pin rambrikker.) Har en kompis med iMac fra en gang i fjord eller noe sånt, og den blir også veldig varm når ha spiller. (Den blir uansett varm) Når jeg låner en annen kompis sin macbook pro blir den også varm av lett surfing og veldig lette spill fra appstore. Jeg tror at en mac blir varm er vanlig, bare pass på at den ikke blir for varm.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Hvilken modell har du? Mer arbeidsminne (RAM) er alltid bra :)

Men det hjelper ikke med mer RAM hvis harddisken er treg eller defekt. Det er ikke bare-bare å bytte en harddisk på en iMac, da hele fronten (glasset) må fjernes.

Husker også å ha sett en artikkel hvor Apple byttet ut en del defekte harddisker, kanskje din iMac faller inn under denne tilbakekallingen?

EDIT: Jeg fant, jeg fant: Apple Kundestøtte - iMac-program for utskifting av 1 TB Seagate-harddisk

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

"Apple har funnet ut at enkelte Seagate-harddisker på 1TB som brukes i 21,5- og 27-tommers iMac-systemer, kan svikte. Disse systemene ble solgt fra oktober 2009 til juli 2011."

Har Intel Core i5, er ikke det nok RAM der

Det passer med når jeg kjøpte den! :ohmy: Utenom at jeg har en 500GB harddisk da.

Tror modellen er "iMac (21,5-tommers, midten av 2011) iMac12,1 MC812XX/A"

"The iMac "Core i5" 2.7 21.5-Inch Aluminum (Mid-2011) is powered by a Quad Core 2.7 GHz Intel "Core i5" I5-2400S (Sandy Bridge) processor with a dedicated 256k level 2 cache for each core and a 6 MB shared level 3 cache. In lieu of a system bus, it has a "Direct Media Interface" (DMI) that "connects between the processor and chipset" at 5 GT/s.

By default, it is configured with 4 GB of RAM (1333 MHz PC3-10600 DDR3 SDRAM), a 1 TB (7200 RPM) hard drive, a vertically-mounted slot-loading DVD±R DL "SuperDrive", and AMD Radeon HD 6770M graphics with 512 MB of dedicated GDDR5 memory."

- Kilde står ingenting om seagate :hm: .

Er borte atm. Så er ikke sikkert at modellen osv stemmer 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...