audunms Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Da trenger du Importkalkulator-appen på mobilen din. Test: Importkalkulator (Android) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Artikkelforfatter Audun kjøper visst BH og hofteholder i følge bildet, hm... Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning. Håper imidlertid versjon 2.0 også kan si meg nøyaktig når varen er på døra mi, det hadde vært gull! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 200 kr inkludert frakt? Har det skjedd ein regelendring? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 "He's a lumberjack and he's okay..." Lenke til kommentar
audunms Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Takk for tilbakemelding, hadde sneket seg inn en skrivefeil, skulle selvsagt stå eksklusiv frakt. Hyggelig at vi har såpass observante lesere som legger merke til at BH og hofteholder er populært å bestille fra utlandet;-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Artikkelforfatter Audun kjøper visst BH og hofteholder i følge bildet, hm... .. i passe god til før 14. februar. Lenke til kommentar
iernie Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning. Hvis du kan alle tollsatsene utenatt så. Det artikkelen ikke nevner er at appen bruker kursene til tollvesenet. Det vil si, tollvesenet oppdaterer kursen sin en gang i uken. Tilsvarer denne kursen at totalbeløpet blir over 200 kr når pakken kommer, selv om kursen har gått ned i mellomtida, vil du fortsatt måtte betale mva og eventuelt toll. Jeg er utvikler av Importkalkulator og tar gjerne imot forslag til nye fuksjoner og forbedringer. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ikke veldig nyttig app da regnestykket går greit som hoderegning.Hvis du kan alle tollsatsene utenatt så.Det artikkelen ikke nevner er at appen bruker kursene til tollvesenet. Det vil si, tollvesenet oppdaterer kursen sin en gang i uken. Tilsvarer denne kursen at totalbeløpet blir over 200 kr når pakken kommer, selv om kursen har gått ned i mellomtida, vil du fortsatt måtte betale mva og eventuelt toll.Jeg er utvikler av Importkalkulator og tar gjerne imot forslag til nye fuksjoner og forbedringer. Satsene er ca. 150,- for fortolling + 25% moms... ikke noe vanskelig å huske det, vel Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Takk! Gjør den enkle hverdagen enda enklere Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Satsene er ca. 150,- for fortolling + 25% moms... ikke noe vanskelig å huske det, vel Det er jo faktisk varetyper med andre satser. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Det er jo faktisk varetyper med andre satser. Hvilke varetyper er det som har andre satser ved import? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvilke varetyper er det som har andre satser ved import? Var vel ment som at den benyttet de samme valuta-kursene som tollvesenet? Eller misforstod jeg? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvilke varetyper er det som har andre satser ved import? Mener klær har en tollsats på rundt 10%. men har ikke sjekket slikt på lenge lenge. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Klær har også 25%, i alle fall på import, men i butikkene er jeg ikke sikker (men antar det er det samme der) Lenke til kommentar
audunms Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Hei, her trengs det litt oppklaring skjønner jeg. Toll og merverdiavgift er to forskjellige ting. På de fleste forsendelser med en verdi over 200 NOK vil du måtte betale merverdiavgift. Dette gjelder derimot ikke alle varer, f.eks. er bøker fritatt MVA. I tillegg til dette har du det som heter toll. På enkelte varegrupper må man betale tollavgift, satsen varierer etter som hvilken varegruppe det er snakk om. Det er med andre ord ikke slik at man kan legge på 25% samt fortollingsgebyr for å få vite hva det koster å importere en vare. Så da har jo flere her bevist at de faktisk har bruk for denne appen:-) 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Klær har også 25%, i alle fall på import, men i butikkene er jeg ikke sikker (men antar det er det samme der) Ser at audun prøver å oppklare misforståelsen din. Ser du forskjellen nå? 1 Lenke til kommentar
iernie Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Edit: audunms slo meg til det. Takk for at du oppklarner! Endret 25. januar 2013 av iernie Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Artig med slike og har selv lagd en liten en for windows da jeg trengte noe å fikle med på kvelden. Posten forenklet fortolling = 129 over 1k = 259 ,- Må vel ta å lære meg koding og prog på android her også en dag. Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Hvis noen ikke er klar over dette: Start opp en av søkemotorene altavista eller google. (mulig fler som også støtter dette) Skriv f.eks. "100 pounds in nok" Trykk enter (integrert valutakonverterer som alltid er oppdatert) Endret 25. januar 2013 av kenjako2 Lenke til kommentar
iernie Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvis noen ikke er klar over dette:Start opp en av søkemotorene altavista eller google.(mulig fler som også støtter dette)Skriv f.eks. "100 pounds in nok"Trykk enter (integrert valutakonverterer som alltid er oppdatert) Dette er da kun valutakonverterer. Forteller deg ingenting om hvor mye tollen eller merverdiavgiften kommer på. Tollvesnet bruker heller ikke denne valutakursen når varen ankommer norge. Appen er ikke bare en valutakoverterer. Det er en importkalkulator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg