Dorm Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei Har lenge vært interessert i god musikk, og elsker ett bra stereooppsett, men merker at iløpet av de siste åra at CD spilleren nesten støver ned, så trenger derfor råd angående en god dac. Har fått ett veldig godt tilbud på en WEISS DAC2 Firewire, har vel fortsatt garanti igjen, og lurer fælt på om dette er noe man burde satse på. Den mangler noe av det "nyeste" men inneholder samtidig kvalitetskomponenter. Stereofil selger denne og har lest noen omtaler om den, og skal vist være ganske så bra. Noen som har hørt dette koblet opp, eventuellt hva? Hadde vært morsomt å høre hva dere har å si. Oppsettet blir EC4.7 og AWR250R, høyttalere er ikke bestemt enda, har noen gamle Audio Pro black diamond, men disse blir fort byttet ut med noe mer morro og sprell i. Ingen svar er for dumme! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Weiss lager gode produkter. Jeg tror nok uansett at veien til sjelefred vil gå via Hifisentralen om du er på jakt etter mer informasjon. Hva slags pris har du fått? Lenke til kommentar
Dorm Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Prisen er 11k, noe jeg anser som hyggelig, denne er brukt i underkant av 10 timer, og stått på samme posisjon siden den ble kjøpt. Det blir nok kjøp regner jeg med Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Om du har muligheten ville jeg spurt om å få testet den før et kjøp. Hva slags DAC skal den erstatte? Lenke til kommentar
Dorm Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Det blir min første DAC, testing skal være mulig ja. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Du sikter høyt når du først skal kjøpe deg en påkostet dac til anlegget. Jeg liker satsingsviljen. Et godt musikkanlegg gir deg mangfoldige timer med gode kulturopplevelser i stua. Hva består resten av anlegget av? Lenke til kommentar
Dorm Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Har liggende endel nå, Electrokompaniet EC 4.7 og 250 AWR, samt en mini mac blir kjøpt inn nå. (er vel dette som blir anlegg nr 1 med DACn.) Har liggende ett 5.1 sett av Audio Pro, men disse begynner å dra på årene. Sånn som ståa er nå så tror jeg at når alt er koblet opp, så vil jeg teste forskjellige muligheter. Audio Pro skal ut (til gi bort pris) Mens jeg beholder gamle forsterkeren som er en Jungson klasse A 80 watts, samt en Jungson rør-cdspiller, begge har jeg vært enormt fornøyd med, og håper jeg finner ett bruksområde for de i ett anlegg nr 2. Mini Macn kunne jeg gjerne ha vært foruten, men fikk pakkepris på alt og må si meg fornøyd med totalen. Får alt for 25k, men det må en service til på begge elektrokompaniet forsterkerne. Begge fungerer idag, men litt skurring når man stiller på volumsknappen. Hadde lenge vurdert innkjøp av DAC så bra at jeg kom over denne, tenkte mye på Hegel og lignende. Hyggelig av deg å svare en stakkar Tore! ^^ Ha en fortreffelig kveld videre, så spretter jeg pilsen og ser frem mot helg Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Bare hyggelig det, Dorm. Du har en del å gå på hva gjelder kvalitet på signal og krefter så du kan velge å vrake. Jeg ville nok styrt unna høyttalere som oppleves som varme, da EC også vil oppleves som noe varme i lyden. Om du bor sånn til at du kan låne med deg et par høyttalere for prøving hjemme ville jeg gjort det. Høyttalerne skal passe i rommet ditt og din musikksmak. Lenke til kommentar
cptThomassen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Skal du kjøpe en D/A konverter som skal passe til ditt anlegg, forforsterker/effektforsterker, så ville jeg ikke gått for Hegel. Hegel er kjent for å være noe nøytral i klangen. Ville heller sett på Abrahamsen V6 eller musical fidelity m1. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Nå er vel strengt tatt elektronikken på plass her, om du leser tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå