Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL modem

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å bestille ADSL hos Kvalito men lurer på om jeg skal kjøpe en egen ADSL modem. De leier ut modemer, tror det er Standard Zyxel modem de leier ut.

Ellers kan du kjøpe Billion Bipac-740 eller Billion Bipac-743 GE

Har det noe å si hvilke ADSL modem en har?

Skal jeg leie modem eller kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe ADSL modem kan du like gjerne kjøpe et med ruter, trådløs base og evt. brannmur med IPSec med det samme. Så har du alt i ett. Men du må uansett sjekke med Kvalito om modemet du skal kjøre fungerer på deres nett og er godkjent.

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe ADSL modem kan du like gjerne kjøpe et med ruter, trådløs base og evt. brannmur med IPSec med det samme. Så har du alt i ett. Men du må uansett sjekke med Kvalito om modemet du skal kjøre fungerer på deres nett og er godkjent.

Hva er "ruter, trådløs base og evt. brannmur med IPSec". Jeg er ikke så inne på akkurat dette..

Hva er det slike modemer ligger på i pris?

Takk for infoen!

Lenke til kommentar

Du får ADSL modem hvor du har Switch, ruter (er ikke alltid du trenger dette), trådløs base (altså for trådløst nettverk) og brannmur (beskyttelse mot angrep eller "innbrudd" på maskinen/nettverket ditt) i samme fysiske boks. Dermed trenger du ikke flere bokser ved telefonkontakten din.

Men du klarer deg fint med det modemet som følger med. Det jeg nevnte er mer lukus/"kjekt å ha" produkt. Jeg tror faktisk det Billion produktet ditt er en ruter som du har i tilegg til ADSL modemet, men jeg var for lat til å sjekke det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...