Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lite minne

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en Samsung 900x3c i november, som stort sett har levd opp til forventningene. Etter en stund fikk jeg plutselig feilmelding om at datamaskinen hadde lite ledig minne(bilde vedlagt). Jeg skjønte ikke hvordan dette kunne være et problem når maskinen har 4gb RAM, og jeg sjeldent har mange programmer gående samtidig. Stort sett bare spotify, chrome og vlc. Feilmeldingen begynte etter hvert å dukke opp hyppigere, og programmer ble stengt av automatisk. Jeg har også problemer med å åpne internetsider i chrome. Nå nylig skjer dette så ofte at jeg knapt kan bruke maskinen, fordi alle programmer stenges.

Har sett på instillingene for virtuelt minne, og der står det at maskinen er tildelt 11264mb virtuelt minne. Er ikke det mer enn nok, for ikke å si alt for mye?

Jeg har også prøvd å kjøre en systemgjenoppreting, uten resultat.

Er helt rådvill nå, hva kan gjøres med problemet? Er dette en indikasjon på virus? Vil dette evt være en garantisak dersom jeg ikke får ordnet problemet?

nb - jeg har ikke søkt for å se om noen har hatt samme problem, fordi jeg ikke får åpnet internet over lang nok tid.

post-132912-0-03703500-1359048375_thumb.png

post-132912-0-36599800-1359048391_thumb.png

post-132912-0-37765100-1359048400_thumb.png

post-132912-0-31548000-1359048413_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ...

Windows skal fikse denne jobben for deg, og med 4 GB skulle dette gå fint.

Jeg ville forsøkt å avinstallere programmer. Det kan være en software som kjører, som er kodet dårlig.

Har du lagt inn noe i det siste som kan være årsaken? Avinstaller alt som ikke kreves. Eventuelt prøv en fresh Windows installering. Husk backup.

[Edit] Fant forøvrig dette:

"You have a computer that is running Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008, or Windows Server 2008 R2. You install an application that uses a Windows Filtering Platform (WFP) callout driver. After the application is running for some time, a memory leak may occur in the nonpaged pool memory. In this situation, you may experience low performance on the computer.

Note WFP callout drivers are usually used in third-party antivirus and firewall programs."

http://support.microsoft.com/kb/979223

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne. Etter å ha reformatert PCen dukket samme problem opp igjen etter noen uker. Har ikke installert Condusic IntelliMemory, så jeg vet ikke hva problemet er.

Når jeg restarter maskinen forsvinner problemet i en ukes tid før den blir ubrukelig. Kan nevne at jeg har maskinen slått på 24/7 og bare lukker lokket og lar den ligge i dvalemodus når jeg ikke bruker den.

Noen som vet hva problemet kan være? Finnes det noen annen løsning enn å slå av maskinen ofte?

Lenke til kommentar

Du fyller opp minnet hvis du aldri skrur av pcen, slik at som du sier aldri skrur av pcen vil minne gå fult ;)

Du kan eventuelt kjøpe mere minne da, men det er litt mer avangsert jobb

Endret av Sliggi
Lenke til kommentar

Ut ifra skjermbildene så ser det ut som at du har en minnelekasje. 95% av minnet er i bruk, men ingen av programmene bruker spesielt mye minne. Å skru av pcen vil tømme minnet, men det vil fylle seg opp etterhvert. I motsetning til hva Sliggi sa så skal ikke minnet fylle seg opp selv om du har på maskinen i flere måneder uten å skru den av.

Hvis du vil prøve å finne ut av hva som er årsaken til lekasjen så kan du se litt her.

Lykke til!

EDIT: Usikker på om programmet virker på W8.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...