VargAamo Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Sleip teknikk skjuler installasjonen. Java sniker inn uønsket programvare Lenke til kommentar
Populært innlegg Bleenda Skrevet 24. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2013 Nå trykker da faktisk brukeren selv installer.. så en kan bare skylde på seg selv. Ser dette mer og mer i mange forskjellige installere. Men det er JÆVELIG irriterende og unødvendig, og jeg synes at Oracle burde holdt seg for gode til dette! 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Hermonella Skrevet 24. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Er det nå jeg skal anbefale www.ninite.com ? Der kan man installere alt mulig rart og du får ingen toolbars eller annen programvare snik installert på maskinen Endret 24. januar 2013 av Mr. Hormonella 16 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hehe, har blitt lurt til å installere det dritet flere ganger.. Lenke til kommentar
tow Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 "Oracle for betalt for hver eneste installasjon av Ask Toolbar" Av hvem da? Den som betaler for dette må da ha et utrolig dårlig utbytte av pengene som spyttes inn. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 "Oracle for betalt for hver eneste installasjon av Ask Toolbar" Av hvem da? Den som betaler for dette må da ha et utrolig dårlig utbytte av pengene som spyttes inn. Av Ask.com, antar jeg. Og de får igjen pengene tilbake fra reklametrafikken deres søkemotor skaper. 1 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Samme med Chrome under Flash innstalasjonen, jævli irriterende, vil faen ha Flash, IKKE Chrome! 6 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ninite er nok en bra tjeneste, men jeg stoler ikke nok på den. Hvis ninite skulle bli hacket, kan man få spyware/adware/virus/trojaner+++ på hvert enkelt program som blir installert. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ninite er nok en bra tjeneste, men jeg stoler ikke nok på den. Hvis ninite skulle bli hacket, kan man få spyware/adware/virus/trojaner+++ på hvert enkelt program som blir installert. Alt kan jo hackes, så skjønner ikke hvorfor du er skeptisk. 5 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Bare til å se _kjapt_ over hvert vindu istedet for å: Nest -> neste -> neste -> installer Tar bokstavlig talt 1 sekund OG det spør DEG. Rart att folk ikke klarer å lese... 2 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Nokon som veit kva som snikinstallera nettlesaren Chrome? Har hittil avinstallert driten to gongar etter å ha fått opp eit vindauge som seier at denne nettlesaren er undervegs i installeringa. Som ikkje kan kansellerast. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Chrome følger med Google Earth og Flash, såvidt jeg vet. Det er sikkert flere. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Skal godt gjøres å ta Oracle seriøst når de holder på slik.. 8 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Java sniker ikke dette inn i maskinen til folk. De som installerer Java takker ja til tilbudet! Jeg krysset av dette under insallasjon, har aldri sett noe til Ask Toolbar. Jeg skal dog være enig i at det er en ganske sleip metode, som fungerer og samtidig ikke er direkte ulovlig (altså, de takker jo ja til dette selv). Men, jeg synes det er irriterende at Ask Toolbar allerede er krysset av. Dette har jeg sett så sinnsykt mange ganger på andres maskiner og når jeg skal rydde opp i PC-en deres så sier jeg spesifikt at de skal følge med når de installerer ting og krysse bort slike ting. Men har enda ikke sett noen som har lært... Neste gang vet de ikke hvor det har kommet fra. Jeg må bare si at jeg synes det er OK hvis du får tilbud om å laste ned andre programmer i installasjoner, men bare hvis du kan trykke deg videre uten at det velges for deg. Uten at det allerede er krysset av, fordi folk flest leser ikke hva de trykker på. Ofte når jeg sitter ved siden av og hjelper folk med PC-relaterte ting så må jeg fortelle dem hva de skal trykke på, fordi de ikke leser selv. F.eks. hvis de skal registrere seg en plass og de har fylt ut alt så spør de: "Hva skal jeg trykke på nå?". Jeg prøver å forklare dem at de må lese hva som står på knappene og hva de gjør. Andre ganger når de skal installere ting så trykker de bare neste, neste, neste uten å se at de har installert en rekke ting og laget mange unyttige snarveier. I ettertid irriterer de seg over rotet som kommer på skrivebordet. Java oppdateringer osv. trykker de bare bort uten å i det hele tatt se hva det er. Er det rart folk har problemer med PC? Spesielt når de ikke vil lære en gang? Konklusjonen her er vel egentlig at folk må lære seg å følge med på hva de gjør, lese brukergrensesnittet... Endret 24. januar 2013 av Stian Aarskaug 6 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Etter at Oracle kjøpte opp Java har jeg mistet all respekt. La Oracle's Java Runtime dø i stillhet. Java har ingen ting på en klientmaskin å gjøre lengre. Altså, programmeringsspråket Java er det ingen ting i veien med. På Android, stormaskiner og som server software er det bra. Men da kjører det på Dalvik (Google's VM), eller IBM's VM. Ikke Oracles. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Sånn har det vel vært en stund, og flash er samme driten, jævlig useriøst er det det er. Java bør kastes ut. Og det verste med dette? Dette er en ren OPPDATERING, hvorfor må jeg krysse av dette vær føkkings gang jeg oppdaterer programmet? AtW 9 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Håpet er vel at en dag glemmer du deg og trykker "ja". 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Det er jo det som er så sleipt, altså tanken bak dette. Det at de så mye som det er mulig prøver å lure dette på deg uten at det er ulovlig. Men til en viss grad må brukerene skylde på seg selv og ikke bare trykke neste, neste, neste uten å se hva de faktisk velger. Det burde ikke vært krysset av for deg, dette burde du gjøre selv hvis du vil ha søppelvaren de prøver å presse på deg. Men samtidig viser dette hvor viktig det er å følge med i timen, håper mange får med seg dette nå. Endret 24. januar 2013 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Håpet er vel at en dag glemmer du deg og trykker "ja". Ja, og å håpe at kundene glemmer noe og installerer noe mot sin vilje er useriøst. AtW 3 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Selv vi som er godt bevandret i dataverdenen kan gå i denne fella. Da må man anta at veldig mange ukyndige får dette svineriet med på kjøpet. Jeg har vært hjem til folk som har hatt 5-6 toolbars på toppen av nettleseren... Helt forferdelig å surfe på en slik maskin. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå