Gå til innhold

trening mot Bergen-Voss

Anbefalte innlegg

Er i relativt dårlig form kondisjonsmessig.. Skal sykle bergen-voss om 5mnd, har kun hatt noen få timer på setet og dette var i 2012 før vinteren kom...

Trenger hjelp til ett opplegg som gjør att eg kommer i god nok form for å kunne fullføre ett sånt løp...

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sykle, sykle, sykle. Legg gjerne inn noen drag hvor du gir "alt" i øktene dine. Du må også ha noen langturer i beina. Husk at du skal sitte rundt et kvart døgn på den sykkelen; det er lenge om du ikke vet hva du går til.

Du burde også finne deg noen trene sammen med, det krever litt trening å ligge/rullere i et felt. Første gang jeg syklet mistet jeg feltet nesten med en gang. Drakk litt og var litt ukonsentrert og vips var de borte. Ikke sjangs til å ta de igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En ypperlig runde som egner seg til Bergen-Voss-trening er å sykle til Arna, og videre til Trengereid hvor du tar til høyre og følger denne veien helt til Os, og så opp igjen til Bergen. Dersom du får gjennomført denne runden 5 ganger frem mot løpet, skal du være godt forberedt på å stå distansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...