Gå til innhold

Hazard vs ballgutten


Latias

Anbefalte innlegg

I'll say it again, the ball boy did nothing wrong in this incident, and Hazard deserves a very lengthy ban.

 

Things that keep cropping up:

 

1) The ball boy's age - This is irrelevant. Hazard had no way of knowing what his age was and as has been stated numerous times, 17 is considered way too old to still be a ball boy. People on here said that he looked 'about 10', so why did Hazard deem it appropriate to aim a kick in the direction of a ball boy? Keep in mind how young ball boys usually are. If you want to make age relevant, it comes down to nothing more than the fact that the ball boy is classed as a minor, and he was kicked by Hazard, in an incident instigated by Hazard.

 

2) People fouling Raheem Stirling - This is also irrelevant as it happens in a completely different context. Football is a contact sport where sometimes fouls occur, these can involve kicks. Regardless of the ages involved in the former, one footballer being fouled by another footballer is not comparable to a situation where a ball boy lying on the floor is kicked at by a footballer.

 

3) The ball boy was time wasting - This insistence that the ball boy was time wasting is completely untrue. The whole incident, from Hazard getting to the ball boy to picking the ball up, lasted little more than 5 seconds and was certainly under 10. Speculating that the ball boy intended to waste time is ridiculous because he didn't even have time to pick the ball up before Hazard had ran up to him and started being physical. If you watch the replay, and I mean actually watch it, rather than pretending to watch it and having your mind already made up, you see the ball boy bend down to pick up the ball, Hazard is already up to him at this stage and runs into the side of him. Hazard then pushes him to the floor, leans over him and attempts to kick the ball from under him, seemingly getting him in the ribs in the process.

 

4) The ball boy's obviously a wanker - His twitter account and behaviour after the incident very much suggests this to be true, although in the case of the latter he may have just received a boot to the ribs so I'd say he had some justifiable reason to contort his face into a shape resembling a shriveled arsehole. In the build up to the incident he'd done nothing wrong, and during the incident he had done nothing wrong. He is in no way to blame for what happened.

 

5) Cantona vs Evra incidents - It's not really comparable to either. In all likelihood Hazard's intentions were to kick the ball out from under him, but it very much looks like he made some sort of contact with the ball boy. Cantona flying kicked a member of the crowd after receiving some abuse and Evra was engaged in a two-way spat with a groundsman. In both of these incidents, both parties were punished. In Cantona's incident, he flying kicked someone, in Evra's he apparently struck the groundsman around the head, so I'm imagining some sort of slap or push at worst. The physical aspect of this incident is somewhere between the two that keep cropping up. Hazard swung a boot at a ball boy lying on the floor. It probably wasn't malicious but it was stupid and was certainly wrong.

 

6) 'A 3/4 match ban is enough/what I expect' - If the FA are to punish Hazard, the bans handed out for other incidents show that he should be getting far more than this. I'm not really sure how people came to this conclusion. Rooney was banned for 3 games for swearing into a camera, Terry was banned for 4 for verbal abuse, and Suarez was banned for 8 for a more severe form of the same incident. Joey Barton was banned for 12 games for the incident against City, 4 games coming from the initial sending off and it being his second red of the season, and 8 coming from the fact that the incidents after that fell outside of the jurisdiction of the referee and took place when he was no longer considered an active player. Hazard should be getting something around the length of Barton's because he instigated the incident and he can't use the excuse of the situation being heated like Barton could.

 

To summarize, Hazard ran up to, pushed over, and swung a kick at at ball boy, who as far as he was concerned, was around 14 years old. He had no reason to be near the lad in the first place as the ball went out for a Swansea goal kick and he didn't even give the boy time to pick the ball up before deciding to take matters into his own hands. No one to blame but himself and anyone saying they'd do the same has either assumed that the ball boy dived on top of the ball and lay there for five minutes refusing to let go (I still wouldn't endorse this sort of behaviour then), or is simply an idiot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første setningen der er nok til å ikke gidde å lese det.

 

 

Dette er idioti fra A til Å. Hazard fikk som fortjent for den handlingen totalt uavhengig av om han sparker etter ballen eller ei. Hadde dette vært en Swansea spiller hadde han vært utvist før han rakk å trekke pusten.

 

Latterlig av Hazard. Det betyr ikke dermed at guttungen ikke er en drittunge.

 

Om han treffer ballen eller ei spiller liten rolle i mine øyne. Først kommer han bakfra og dytter fyren ned på ballen, så sparker etter han, tråkker nesten på han og oppfører seg om en amatør.

 

Selvfølgelig er det relevant om han sparker ballen eller ballgutten. Sparker han etter ballgutten så er det et tydelig bevis på at Hazard prøver å skade han med vilje. Sparker han ballen så får ballgutten vondt pga han ligger på ballen. Det er selvfølgelig relevant med tanke på at FA helt sikkert skal se på saken.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Er det ikke litt å ta i å si at Hazard sparker, er jo bare en liten tupp?

 

Helt greit at han får rødt, men synes han ikke bør få noe mer enn de vanlige kampene i karantene. Hadde ikke sagt noe om han ikke hadde fått det røde heller, men samtidig helt greit.

 

Synes uansett det er ballgutten som er den verste her, spesielt når vi ser hva han har skrevet i forkant av kampen. Han drøyer bevist, han legger seg over ballen og holder tak i ballen så Hazard ikke skal få tak i den og når Hazard tupper bort ballen så filmer han (aldri i verden at han får så vondt som han gir utrykk for). Dumt av Hazard å reagere som han gjør, men jeg skal i alle fall ikke sitte på en stor hvit hest å si at jeg ikke hadde gjort det samme.

 

@Latias, mulig å legge til hvem som sier det du siterer. Gir liten mening å bare poste ut en mening når vi ikke aner hvem det er. Kan være alt fra dommersjefen til en liten pjokk på gutterommet.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg. Det er totalhandlingen det er snakk om. Han oppfører seg som en bajas, totalt uten grunn (i mine øyne) Så lenge holder ikke gutten på ballen (I akkurat denne situasjonen, har han holdt på hele kampen blir saken litt annerledes, men fremdeles ikke grunn nok til å holde på slik han gjør) at det skal være noen grunn for Hazard å snu, løpe bort, dytte/snuble guttungen over ende og oppå ballen for deretter å sparke ballen fra under gutten, nesten tråkke på han og gå bort og late som intet.

 

Blir så merkelig at eg har ikke ord.

 

At du forsvarer idiotskapen hans overrasker derimot ikke.

 

Edit: Eg håper fortsatt han får ekstra straff. For eg synest ikke slik oppførsel hører hjemme på en fotballbane. Okke som.

 

Når det gjelder han andre idioten så kan eg godt si ka eg synest om han: Han virker relativt enkel. Med mindre han drøyde tidligere i kampen, ser eg lite utfra det klippet som indikerer at han prøver å drøye noe vannvittig. Noe treg er han selvsagt, det er bortimot ALLE hjemmeballgutter i samme situasjon. Det er ingen krav til maks 1 sekund kontakt med ball for en ballgutt. Sånn utenom det håper eg det er siste gang han er ballgutt og at klubben swansea og han selv får en slags straff, kanskje iform av noe samfunnsgreier.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hjelpe meg. Det er totalhandlingen det er snakk om. Han oppfører seg som en bajas, totalt uten grunn (i mine øyne) Så lenge holder ikke gutten på ballen (I akkurat denne situasjonen, har han holdt på hele kampen blir saken litt annerledes, men fremdeles ikke grunn nok til å holde på slik han gjør) at det skal være noen grunn for Hazard å snu, løpe bort, dytte/snuble guttungen over ende og oppå ballen for deretter å sparke ballen fra under gutten, nesten tråkke på han og gå bort og late som intet.

 

Blir så merkelig at eg har ikke ord.

 

At du forsvarer idiotskapen hans overrasker derimot ikke.

 

Så du hadde aldri i verden reagert om du hadde vært spiler i en slik situasjon? Jeg er enig med teipball. Ser ikke noe behov for å skrive opp det samme som han. Om han skal ha straff så holder det med 3 kamper. Om han får 8 er det på grensen til latterlig.

Lenke til kommentar

Hehe. Eg kan nok si at eg hadde ikke gjort det samme som Hazard nei. I første omgang hadde eg aldri løpt bort for å plukke opp ballen. I andre omgang, om eg på magisk vis hadde løpt bort og skubbet en ballgutt over ende slik at han låg på ballen, så hadde eg neppe fortsatt slik Hazard gjør.

 

Hvorfor i all verden skulle eg det? Han har ikke ballen i det hele tatt før Hazard er borte til han. Og det eneste som gjør at det går lenger tid, er jo nettopp Hazard sin patetiske innblanding. Så hvorfor?

 

Hadde det vært corner er saken en helt annen. Da kan hazard fint hente ballen, og da skal ballgutten bort fort så fly.

Lenke til kommentar

@Teipball, var bare en random bruker fra Redcafe. Hadde selvfølgelig lagt igjen navn hvis det var en eller annen offentlig person som hadde sagt det. Synes han hadde flere gode poeng.

 

Joseph Barton ‏@Joey7Barton

Hazard only crime is he hasn't kicked him hard enough...

 

"Why do people always want to solve any conflict with a fight? As a pacifist I find it incredible." - @Joey7Barton

 

Dobbeltmoral er bra!

Lenke til kommentar

Det jeg synes er pussig er at folk tar Hazard i forsvar på bakgrunn av noe ingen visste i det øyeblikket Hazard sparket etter ballen.

 

Tviler på at Hazard spurte den "unge mannen" hvor gammel han var før han sparket, og jeg tviler sterkt på om han spurte hvorvidt dette var planlagt på forhånd eller ikke.

 

Er heller ikke mange som tenker på at profesjonelle fotballspillere hadde gjort det samme som gutten utpå banen, og selv i den situasjonen ville handlingen til Hazard ha kvalifisert til rødt kort.

 

To idiotiske handlinger av de to barnsligste på/rundt banen, men det burde ikke være noen tvil om at Hazard skulle holdt seg for god til det han gjorde.

Var jo ikke en gang Chelseas ball.

 

La det røde kortet stå, hvorvidt han fortjener mer vil jeg ikke spekulere i.

Swansea burde også få en smekk på lanken da gutten er på en måte representant for klubben, det vil vel også føre til at den unge mannen er bannlyst fra å være på stadion for andre grunner enn å være supporter.

 

What he said.

Lenke til kommentar

Nei, ballgutten gjorde ingenting galt. Få av dere de røde brillene. Greit at han får rødt, men utrolig frustrerende da det er så unødvendig.

 

Ballen hadde vært hos keeperen innen ti sekunder om Hazard ikke hadde blandet seg. Men siden han blandet seg så brukte han opp 3-4 verdifulle minutter og samtidig ødela det lille håpet Chelsea hadde om avansement. Det er Hazard som er den store stygge ulven her.

 

Ballguttene drøyer på alle baner. Det finnes også lag som trekker ballguttene sine tilbake når laget deres leder. Å løse det med vold er ikke veien å gå.

Lenke til kommentar

Nei, ballgutten gjorde ingenting galt.

Nå var du sikkert sarkastisk, men shit la gå.

 

Eg har spurt før. Drøyde ballguttene merkelig mye under kampen? Og gjorde han aktuelle dusten det tidligere i kampen?

 

For i denne situasjonen så rekker ikke vedkommede å drøye en dritt før Hazard er over han som en ulv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...