Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hazard vs ballgutten

Latias

Anbefalte innlegg

Grunnlaget skal være lagt på at Chelsea TV bekreftet at han ble suspendert i 3 kamper tidligere i dag visstnok. Jeg aner ikke hva som blir fasiten her. Får vente å se.

Fasiten er at man blir automatisk suspendert de 3 neste kampene om man får direkte rødt kort. Uansett. Dette er ikke noe FA trenger å avgjøre. Om man anker kan man spille til ankesaken er avgjort, men får en ekstra kamp suspensjon om anken ikke fører frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kjære vene for et oppstyr.

Videoene viser at Hazard treffer både ballgutten og ballen, ser ikke helt logikken i at noen oppfatter det slik at det ene ekskluderer det andre.

Det går hva da, 4,5 sek fra ballen er over dødlinjen til ballgutten skal plukke den opp og Hazard prøver å ta den fra han. Litt av en drøying av tid ja.

Begge oppfører seg som tullinger, men det er Hazard som starter det hele.

Lenke til kommentar

Han tupper ballen, ser ikke ut som han er noe særlig borti gutten. Og gutten går sakte, faller over ballen og prøver å holde på den. Bevisst uthaling av tid.

Og når han i tillegg før kampen twitret "#needed#for#timewasting" så er det jo ingen tvil om at gutten har skyld her.

Hazard gjorde jo ingenting galt, annet enn å være ivrig. Han sparket ikke til en ballgutt, slik som man først trodde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

4,5 sekunder er tiden det tar.

fire komma 5 sekunder.

Uvesentlig "drøying"

Gutten faller over ballen når Hazard involverer seg og skal ta fra han ballen, Hazard har på dette tidspunktet begge armene i kroppen på ballgutten.

http://www.101greatgoals.com/gvideos/eden-hazard-kicking-the-swansea-ball-boy/

Videoen viser helt klart at når han sparker etter ballen så treffer han samtidig ballgutten.

Ingen av de er uskyldige i denne saken, Hazard skulle ha holdt seg langt unna i all den tid en involvering bare fører til at mer tid går bort på ingenting (og i dette tilfellet rødt kort)

Lenke til kommentar

Herregud. Det er da ingen tvil om at Hazard går for å sparke ballen, og han treffer ballen og. Problemet er bare at han treffer gutten og. Merker at mange fikk et helt annet syn på kisen etter de så twitteren hans. Før det var det mange som "forsvarte" han. Hazard er en komplett idiot som gjør det der. Hva med å bare rulle ungen over i stedet for å tuppe til? Det er korttenkt som fy og helt greit at han får kortet, selv om kiden er en idiot selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liker hvordan avisen det linkes til legger ut masse bilder som viser hvor rik familien er.

Må jo nesten lure på hvor relevansen er.

Hadde det vært en arbeiderklasse-kid som lever og ånder for fotball så er jeg sikker på at media ville vinklet det annerledes.

Men hvor er relevansen?

Hvordan kan Hazard på noen som helst forsvares på bakgrunn av informasjon han ikke hadde?

Ja ballgutten er en bortskjemt drittunge, men hva så?

Det gir ikke Hazard en bedre grunn til å gjøre det han gjorde.

Begge to er barnslige og gjorde noe feil, men Hazard er 22 år gammel og burde vite bedre selv om han var "tent".

Enda en ting som irriterer meg er at folk snakker om situasjonen som om det skjedde på overtid eller noe lignende, det skjedde i det 77ende minuttet (i følge videoen jeg så ihvertfall) og da er søren meg ikke tenningsnivå en akseptabel unnskyldning (ikke at det egentlig er det på noen som helst tidspunkt).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Hazard kan prise seg lykkelig over at det var en rikmannssønn. Hadde det vært en vanlig smågutt så kan jeg vedde på at familien hadde kjørt en politianmeldelse, og enda en politisak ville vært det siste Chelsea hadde trengt akkurat nå.

Gutten er nå oppe i 100 000 følgere. Det er ikke verst!

Lenke til kommentar

Relevansen er vel at han er rikmannssønnen til en av eierne i klubben?

Det har dog null relevanse til selve hendelsen, det blir hverken mer eller mindre alvorlig på bakgrunn av sosial status.

Om noe så er det direkte skremmende at sosial status og personlig inntekt skal virke inn på "hvor synd" det er på noen.

Blir som å si at hvis noen blir utsatt for vold i Afrika så er det verre enn hvis en gjennomsnittlig Ola Nordmann blir det, fordi han "er jo så rik atte".

Synes også det er skummelt hvordan media kan bidra til å skape de sosiale klassene vi jo vil bli kvitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...