Gå til innhold

Hazard vs ballgutten


Latias

Anbefalte innlegg

Korttenkt av Hazard, usympatisk av ballgutten.

 

Kidden er 17 år, han er fullstendig klar over hva han driver med. Greit nok at han ikke fikk noe særlig sjanse til å plukke opp ballen, men når Hazard er på vei dit for å gi ballen kjapt inn til keeper, kunne han bare ha trukket seg unna. Det at han blir redd og derfor legger seg oppå ballen i fortvilelse(?) kjøper jeg ikke. Han aner en mulighet til å dra ut tiden og skape en kontroversiell situasjon mot Chelsea. Twitterkonto og spesielt filmingen og reaksjonen i etterkant er ganske klare bevis på dette. (Hårsveisen også spør du meg) :p

 

Samtidig er det treigt av Hazard å sparke etter ballen. Som sagt kunne ikke han vite at ballgutten var en 17 år gammel douche, så det kunne faktisk vært en naiv 10 åring som gjorde det samme. Dette er selvfølgelig i kampens hete, og Hazard hadde kanskje gjort noe annet om han kunne vært en nøytral tilskuer slik som vi er. Uansett, så er det et dårlig valg, og jeg synes det røde og en vanlig karantene kan være på sin plass.

 

Hadde forresten vært interessant å ha et parallelt univers hvor de kontroversielle situasjonene til Man Utd og Chelsea hadde vært byttet om. Emils i diskusjon mot Latias/Jotun har en finurlig måte å oppstå på hele tiden, uten at jeg tar parti med noen side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler ikke eg har gjort noe galt mot Emils i denne diskusjonen? Dessuten blir det rart å trekke inn meg og Latias. Det er jo likt med bortimot alle andre her inne også....

 

Sånn utenom det sliter eg med å se at han legger seg oppå ballen. Har hele tiden syns hazard dulter borti han sånn at han faller oppå.

 

Men noe må jo "alle andre" se....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hazard fikk 3 kampers karantene. Altfor strengt imo. Men FA kan ikke ta å gi et signal om at Foy tar feil og er en latterlig dommer. Så som forventet. Godt å se at de ikke ga han mer. Ville vært helt bak mål

 

Okei? Tre kamper er automatisk for denne typen røde kort. Det blir ikke endret med mindre laget sender klage, noe Chelsea tilsynelatende ikke har gjort i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Current FA rules allow a ban to be overturned with a successful appeal for wrongful dismissal. The onus is on the player to prove his case and the ban can be extended if the FA deems the appeal to be frivolous. Consequently, most clubs will not appeal unless they are certain that they have a good case. Appeals must be made within a day or two of the match, and a decision will always be reached prior to the club's next scheduled match.

 

FA kan altså ikke fjerne den automatiske karantenen uten at det blir lagt inn klage på det.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis på bærtur.

 

The red card will prompt a three-game ban but the FA, which will scrutinise Foy's report on Thursday, will now determine whether or not that punishment should be increased.

 

FA har nok neppe rukket å lese gjennom rapporten og samtidig kommet til en beslutning i løpet av kontortiden på torsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...