Gå til innhold

i7 2600k overklokking nødvendig?

warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en i7 2600k stock med 3,8 GHz turbo. Om jeg overklokker til mellom 4 og 5 GHz, vil det gi merkbar fps økning i fps spill?

Takker for svar :)

Kjenner kun til Flight Simulator X hvor overklokking faktisk er essensielt for å få akseptabel fps, også med en CPU som i7 2600K

Lenke til kommentar

Kommer an på spillet og hvor mye grafikkytelse du har å rutte med.

Spiller bf3, og med alt på Max med gtx 680 går det fra 80 og ned i 45 fps. La merke til at når hardware oppgradere testbenken så fikk de minimums på 55. Så vil overklokking gi en fps boost(da i7 3930k ikke skulle gi så mye mer fps i spill enn 2600k)?

Noen som vet hvor mye en 2600k lar seg overklokke med en noctua nh-d14 og fortsatt ha respektabel temperatur? Hvilken kjøleløsning bruker du arni90?

Lenke til kommentar

Spiller bf3, og med alt på Max med gtx 680 går det fra 80 og ned i 45 fps. La merke til at når hardware oppgradere testbenken så fikk de minimums på 55. Så vil overklokking gi en fps boost(da i7 3930k ikke skulle gi så mye mer fps i spill enn 2600k)?

Noen som vet hvor mye en 2600k lar seg overklokke med en noctua nh-d14 og fortsatt ha respektabel temperatur? Hvilken kjøleløsning bruker du arni90?

I BF3 vil det hjelpe bra på minimum framerate ja.

Hardware.no tester i Single Player, multiplayer er et helt annet spill.

Tipper et sted mellom 4.5 og 5 GHz på en D14.

Jeg bruker en EK Supreme HF med 2x 240mmx60mm radiatorer og en MCP35X.

Lenke til kommentar

I BF3 vil det hjelpe bra på minimum framerate ja.

Hardware.no tester i Single Player, multiplayer er et helt annet spill.

Tipper et sted mellom 4.5 og 5 GHz på en D14.

Jeg bruker en EK Supreme HF med 2x 240mmx60mm radiatorer og en MCP35X.

Takk for det, jeg ser at enkelt core'ene på cpu til vanlig har noe lignende som dette: 55 56 62 56. Har merket at kjøleren for det meste "tillater" cpu å nå disse tallene uansett nyere spill, vil kjøleren eventuelt skru opp hastigheten selv dersom jeg overklokker? hvor mange grader ca vil jeg regne med ved 4,5 GHz? Hvilket program anbefaler du eventuelt til dette? :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Merker i spill jeg spiller nå at Cpu(i7 2600K) ikke jobber mer enn rundt 50-70%, mens skjermkortet kan jobbe helt oppi 99%. Er Cpu da flaskehals siden den kun jobber på rundt 70%? :)

GPU Usage over 90% = GPU er flaskehals

GPU Usage rundt 80-90% = rimelig balansert

GPU Usage konstant under 80% = CPU er flaskehals

Flaskehalser er ærlig talt svært lite interessant så lenge framerate er over 60 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...