Hr. Jenssen Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 For de av dere som tror dette spillet er som Xcom; Det er bare kampene som er like Xcom. Det er turbasert, med et lett cover-system. Det skiller seg noe fra Xcom i det at du ikke flytter alle dine folk, for så å se fienden flytte alle sine. Her flytter du én person, så er det fiendens tur. Dermed flytter du neste karakter. Osv. Dessuten har man her move- og action-points separert. Dermed kan du velge å skyte først, og bevege deg etterpå. Utenfor kampene er spillet helt ulikt Xcom. Du kontrollerer din gjeng, rekrutterer nye folk, skaper avtaler, bekjemper rivaler og lignende i sanntid. Spillet minner i så måte mer om Tropico og andre "empire management"-spill. Kommer garantert til å kjøpe spillet. Jeg har lyst til å ha spillet på Steam, men prisen er helt patetisk. Mens amerikanerne betaler $33, så må vi betale €38? Som om det ikke hadde vært galt nok om vi måtte betale €33? Reis på skauen, Steam. Tror jeg ender opp med å kjøpe spillet på GOG, med mindre jeg finner en amerikaner som kan kjøpe spillet for meg på Steam. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Noen prøvd hele spillet enda? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Teknisk sett ja, lasta det ned i dag. Kjøpte på gog, har ikke kommet så langt ennå Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Spillet nedlastes på Steam nå. Fikk en flott amerikansk kontakt til å kjøpe spillet til meg på GMG for den nette sum av $25. Får desverre ikke spilt noe før i morgen, men skal slenge ut et lite førsteinntrykk her om det ønskes, etter å ha fått noen timer bak rattet. Det kan også nevnes at det finnes videoer fra youtube av en sen beta-utgave av spillet, , og COOP-gameplay med samme karen som spiller med spillets utvikler , for de som er utålmodige. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Minianmeldelse: Omerta: City of Crime er lett tilgjengelig strategispill satt til 30 tallets Atlantic City. Konseptet er bra og rammeverket for strategi og våpensystemer er også det. Desverre faller spillet litt igjennom etterhvert - det blir som da fatter brettet ut hele Europakartet på bordet før sommerferien, for så å avsløre at vi bare skulle til Snåsa - litt skuffende. Kalypso Media har nemlig ikke brydd seg til å kle rammeverket med nok innhold til at det blir et bra spill. Nå skal det sies at jeg ikke har rundet spillet ennå, det er simpelten for mange brett, hvor man kan kjøre samme strategi på alle sammen. Jeg spilte også på laveste vanskelighetsgrad, noe som var altfor lett, men jeg tviler på at spillet er mer spennende lenger opp. Om jeg skulle anbefale spillet til noen, måtte det være folk som elsker mafiafilmer og liker enkle spill med få elementer. De første 5-6 timene var ålreit, etter det ble det mer og mer kjedelig. 5/10 Pluss: Lett å sette seg inn i spillmekanikken Ålreit historie og tidvis bra stemning. Minus: For få tilfeldige hendelser. For lite konsekvenser av handlinger. For like kart og oppdragsbrett. Generelt for lite innhold. Endret 6. februar 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Fin anmeldelse, kan ikke si at jeg ble overasket på noen måte. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Spillet er svært dybdeløst. Det har alt for lite variasjon, og er veldig repetetitivt. Det er et middelmådig spill med en rekke gode elementer (fiendens AI i kampsituasjonene er mye bedre enn i Xcom, feks)... men jeg liker det likevel. Det har sin sjarm, og er verd prisen jeg betalte ($30). Men jeg synes synd på de som betaler €45 for dette. Det er på mange måter et "glorifisert facebook-spill" som noen folk velger å si. Det høres litt slemt ut å si det, men det er på mange måter sant. Et slags mobilspill på PC'en. Det fungerer greit, ser og høres fint ut og er lett å spille. Men det at de krever €45 for dette, er helt på trynet. Jeg anbefaler alle som kjøpte spillet for denne prisen, å kreve pengene tilbake. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå