MeSs Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei, Hørte av en kompis at jeg kunne få Amerikansk Netflix/ og andre streamingtjenester. Jeg googlet og kom frem til at man kunne koble seg på VPN, og at det er mange som tilbyr dette både gratis og for penger. Vurderer å kjøpe (gode gratis?) VPN tjeneste for å kunne streame film/serier over Netflix osv. da utvalget blir mye bedre. Hvem bør jeg gå for? Kjekt om den virker med Xbox 360, Android/iOs og PC. Eller er det noen andre måter man kan få til dette på? Lenke til kommentar
SonSi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg bruker selv strongVPN og er fornøyd med de. Jeg bruker det biligste OpenVPN alternativet hvor jeg da kan velge om jeg vil koble meg til USA, Canada, Nederland eller UK. Som oftest er det mot USA. Det fungerer bra mot PC og Android med rett applikasjon instalert. (PC har de sin eget program for å koble opp funker bra). Xbox er det nok lit mer vrient men muligt. Eventuelt hvis du vil ha det tilgjengelig på alt i huset/leiligheten som xbox smart tv osv.. så kan en DNS tjeneste brukes. Her mister man jo da sikkerheten som VPN krypteringen gir. 1 Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Eventuelt hvis du vil ha det tilgjengelig på alt i huset/leiligheten som xbox smart tv osv.. så kan en DNS tjeneste brukes. Her mister man jo da sikkerheten som VPN krypteringen gir. Trenger egentlig ikke å skjule det jeg driver med altså.. Tror jeg. hehehe. Hvis det er det du mener? Er ganske n00b på det her. Lenke til kommentar
SonSi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Vel tenker egentlig ikke på å skjule hva man driver med. Foreksempel for meg da jeg reiser mye å bruker å koble meg opp på flyplassers trådløse nett. Ved da å bruke VPN så er det litte sansynelig for at noen skal kunne få takk i passord som jeg bruker på forskjellige tjenester ved å "lytte" inn på hva jeg sender frem og tilbake. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Vel tenker egentlig ikke på å skjule hva man driver med. Foreksempel for meg da jeg reiser mye å bruker å koble meg opp på flyplassers trådløse nett. Ved da å bruke VPN så er det litte sansynelig for at noen skal kunne få takk i passord som jeg bruker på forskjellige tjenester ved å "lytte" inn på hva jeg sender frem og tilbake. Er det ikke ganske "lett" å la vær å bruke VPN da? Hvis man feks er på en flyplass Skulle gjerne visst litt mer om det her, men den Wikipedia artikkelen var litt tung lesning for meg. Lenke til kommentar
SonSi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du kan lese dette HowStuffWorks artikelen her står det litt om VPN. Som sakt så kommer det ann på hva du trenger det til. Her kan du lese noe om DNS løsningen (jeg har ikke lest dette selv var en sjapp google) https://getsatisfaction.com/zenok/topics/_howto_get_netflix_outside_us Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Er det ikke ganske "lett" å la vær å bruke VPN da? Hvis man feks er på en flyplass Skulle gjerne visst litt mer om det her, men den Wikipedia artikkelen var litt tung lesning for meg. Greia er at hvis du sitter på et åpent trådløst nettverk kan alle se hva du sender frem og tilbake, hvilke passord du sender til forskjellige sider og så videre, så lenge sidene ikke bruker HTTPS. Hvis du bruker VPN blir all trafikken din kryptert frem til en annen server og fortsetter på normalt vis derfra. Alle på det samme nettet som deg kan fremdeles lese av trafikken din, men siden den er kryptert skjønner de ingenting av det. På den måten kan man bruke VPN til å sikre seg mot utrygge lokale nettverk. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Greia er at hvis du sitter på et åpent trådløst nettverk kan alle se hva du sender frem og tilbake, hvilke passord du sender til forskjellige sider og så videre, så lenge sidene ikke bruker HTTPS. Hvis du bruker VPN blir all trafikken din kryptert frem til en annen server og fortsetter på normalt vis derfra. Alle på det samme nettet som deg kan fremdeles lese av trafikken din, men siden den er kryptert skjønner de ingenting av det. På den måten kan man bruke VPN til å sikre seg mot utrygge lokale nettverk. Åja.. Men hjemmenettverket mitt der spiller det jo ingen rolle? Det er jo sikret også! Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Åja.. Men hjemmenettverket mitt der spiller det jo ingen rolle? Det er jo sikret også! Nei, det spiller ingen rolle hjemme med mindre du er litt paranoid. Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Usikker på hva du mener med paranoid. I eksempelet over har en null kontroll på hva som foregår i den andre enden av VPN-tunnelen. VPN som en sikker løsning fungerer kun når en jobber mot kjente nettverk, f.eks. fra hjemmekontoret mot bedriftens nettverk. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Bruker selv Unblock-US etter anbefaling av en på forumet. Fungerer kjempefint her hvertfall. Nettbrett, telefoner, alle datamaskiner og TVen som er koblet på nettet har tilgang til amerikansk netflix. Koster kun $4.99/mnd og 1 ukes prøvetid Lenke til kommentar
SonSi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Usikker på hva du mener med paranoid. I eksempelet over har en null kontroll på hva som foregår i den andre enden av VPN-tunnelen. VPN som en sikker løsning fungerer kun når en jobber mot kjente nettverk, f.eks. fra hjemmekontoret mot bedriftens nettverk. Vet ikke om det var mitt eksempel du hintent til? men det var et eksemple på bruk av VPN. Jeg bruker som oftest min private VPN server for en mer sikker linje da jeg vet hva som er i mitt nettverk. Den andre brukes hvis min skulle være nede av en eller annen grunn. Da jeg tror ikke strongvpn er så useriøst. De logger ikke trafikken som går på dem sin ende annent en bånbrede brukt, når oppkobling var og lengden på den hvis dem ikke juger så det renner. Ellers så er den VPN'en mest brukt for streaming av eventuelle andre ting som jeg trenger en annen IP for. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 En kompis skrev inn en DNS Adresse på Xboxen min nå, som tilhørte UnoDNS. Virker iallfall. Så på pcen bruker jeg "Media Hint" til Google Chrome https://mediahint.com/ virker superfett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå