GitKenneth Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fantastisk dårlig innsikt, og det tror jeg du skjønner når du tenker deg om. Absolutt ikke verst å ha såpass bra snitthastighet i forhold til andre land. Hong Kong som har sine enorme mengder blokker må være myyye enklere å bygge ut i forhold til Norge med sine fjell og daler. Hei. Jeg har rett og slett gitt opp kampen for å få fiber eller andre bedre alternativer enn de flisene av telefonnettet fra 60-tallet de fleste av oss er låst fast til. Telenor har ansvaret for den grusome infrastrukturen i norge. Det kan du ikke argumentere imot. Hvis ikke du skjønte at jeg dro noen drøye vitser der, så bør du jammen få sjekket topplokket. No offense. Man får vel lov å trolle nå og da? Jeg bryr meg ikke så mye lengre. Flytter til hus #2 som foreldrene mine eier neste år. Der har vi muligheter for 70Mbit++ fiber. 70-120meter til sentral. 20km unna Oslo. like fredlig. Perfect. Større hus er det og! Såe... liten innsikt har jeg ikke, men gitt opp kampen mot telenor... det har jeg. 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Hei. Jeg har rett og slett gitt opp kampen for å få fiber eller andre bedre alternativer enn de flisene av telefonnettet fra 60-tallet de fleste av oss er låst fast til. Telenor har ansvaret for den grusome infrastrukturen i norge. Det kan du ikke argumentere imot. Hvis ikke du skjønte at jeg dro noen drøye vitser der, så bør du jammen få sjekket topplokket. No offense. Man får vel lov å trolle nå og da? Jeg bryr meg ikke så mye lengre. Flytter til hus #2 som foreldrene mine eier neste år. Der har vi muligheter for 70Mbit++ fiber. 70-120meter til sentral. 20km unna Oslo. like fredlig. Perfect. Større hus er det og! Såe... liten innsikt har jeg ikke, men gitt opp kampen mot telenor... det har jeg. direct connect sier jeg bare. veldig bra tilbud for de som ikke får mer en 1-2mbit linje fra telenor eller andre. derfår du veldig stabilt nett opp til 8/8mbit via radioantenner. blir som å montere en liten parabol antenne på husveggen mot nermeste radiostolpe. maks distanse til radisoender er 12km. jeg hadde 2/2 mulighet for 4/4mbit med 6 km distanse. pga de har to forskjellige "tallerkner" en som er kortdistanse (intil 6km) og en som er langdistanse (inntil 12km) ja de er dyre i prisen, det er jeg 110% enig i men det er verdt det om du ikke får noe anna enn crap i fra de andre leverandørane. anbefales på det sterkeste om man bor på landet. jeg har hatt det i 2 leiligheter i nord norge og funker veldig bra, lav responstid, enkel konfigurasjon (plug and play men sette opp litt sikkerhet er lurt) godt og stabilt og leverer hastigheten de lover. telenor har jo INNTIL hastigheter og lurer deg trill rundt med den. hadde super bredbånd derifra ei stund og det er 16/1 men fikk ikke mer enn 12/0,8 pga distanse til sentralen men fikk ikke avslag i prisen eller anna pakke pga det var INNTIL den hastigheten. telenor er svindel. fin kundeservice syns jeg, vet de har hatt mye dritt der men jeg har aldri møtt på motstand eller frekkhet elelr noe hos de. dette er mest ment for de som sitter med max 2mbit i fra telenor for eksempel Endret 14. februar 2013 av DrHawkins Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå