Archeron Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg fikk meg en ny Nexus4 for to uker siden. Etter det har jeg prøvd å logge meg inn på nettbanken med BankID på mobil, men pinkode-forespørselen dukker aldri opp på min mobil. Jeg vet jo at det har vært tull i forhold til java i det siste, men jeg er temmelig sikker på at javaen min er oppdatert og installert rett, så jeg tror jo ikke problemet ligger der. Andre som har Nexus4 og kan avkreft/bekrefte trøbbel med BankID? Lenke til kommentar
Trilithion Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har Nexus 4 og DNB, fungerer uten problemer her. Har du byttet SIM kort? Hvis du har så må du registrere det nye SIM kortet for at det skal fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hvilken bank har du? Hvilken mobiloperatør har du? For å få BankID på mobil må du være kunde i DNB, Skandiabanken, Terra eller Sparebank1, og du må ha mobilabonnement hos Telenor, Djuice, Talkmore, Hello Norway eller Phonero. Litt info og tips til løsning finner du her: https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Telefoner-og-operativsystemer/ Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Har Djuice og Skandiabanken og DNB. Det funket for tre uker siden. Har faktisk ikke byttet simkort enda, kun klippet til det gamle. Hvordan registrerer jeg det nye simkortet da? Vær så snill å ikke si "inne i nettbanken", for dit kommer jeg jo ikke for tiden... Lenke til kommentar
Trilithion Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har Djuice og Skandiabanken og DNB. Det funket for tre uker siden. Har faktisk ikke byttet simkort enda, kun klippet til det gamle. Hvordan registrerer jeg det nye simkortet da? Vær så snill å ikke si "inne i nettbanken", for dit kommer jeg jo ikke for tiden... På DNB må man ringe og be dem deaktivere det gamle kortet, og så registrere det nye gjennom nettbanken. Vet ikke om det finnes andre metoder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du trenger ikke å ringe banken: Dersom du vil avslutte BankID på en mobil, kan du selv deaktivere på det gamle nummeret/telefonen og aktivere på den nye, gjorde dette selv for et par uker siden på DNB. Tror dette må gjøres enten du bytter mobil eller SIM-kort, Du kan jo logge inn på nettbanken med kodebrikken når BankID ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå