Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død data...

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg en data i sommer, som jeg og en kompis bygde selv. Den har funket helt fint til nå.

Men for 2 dager siden satt jeg å spilte DOTA 2, og alt ble plutselig helt svart. Ingen meldinger eller noe. Ingen lyder heller.

Prøvde og skru den på igjen, men det var ikke noe liv der what so ever.

Tenkte først at det bare kunne være at den ble for varm å skrudde seg av, men den ville ikke skru seg på dagen etter heller.

Eneste som skjedde når jeg prøvde og skru den på dagen etter, var en halv runde på en av viftene..

Noen her som hjelpe meg?

Er det strømforsyninga det er noe galt med*?

På forhånd takk: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten helt sikkert strømforsyninga. Forsøk å trekk ut støpselet til PCen og vent et minutt slik at hovedkortet blir helt strømløst (logikken som styrer power blir resatt), koble den så til igjen og forsøk å starte den.

Endret av L4r5
svar på slettet post fjernet
Lenke til kommentar

Takk for tips, men det funket ikke helt:P Bare nesten... Lyset og vifta skrudde seg på, men ikke mer enn i kanskje 2 sec.. Hva er det som gjør at strømforsyninga plutselig blir ødelagt?

Det her er strømforsyninga jeg har:

Silver Power SP-SS850 850W PSU

Endret av Mafus
Lenke til kommentar

Hei, her er utdrag fra hardware.no test:

"+5 V-linjen klarer seg best av de to gjenstående kandidatene. Denne lander til slutt 5,2 % fra sitt ideelle ståsted. +3,3 V-linjen kommer hakket dårligere ut, med et avvik på 5,45 %. Selv om Seasonic, som har produsert denne strømforsyningen er en kvalitetsprodusent, ser det foreløpig ut til at Silver Power har huket tak i B-varer."

http://www.hardware.no/artikler/silver_power_sp-ss650/70049

Få tak i en annen PSU for å teste at det faktisk er den som er gåen. Jeg ble selv frarådet å kjøpe denne av gutta på Digital Impuls...

Lenke til kommentar

Kommer akkurat fra min nevø, som ved en tilfeldighet har opplevd det samme som trådstarter. Maskinen går ikke på, power blinker og vifter går i et par sekunder. Vi tok CLEAR CMOS og maskinen startet igjen. Dette nullstiller BIOS, så vi måtte inn å sette korrekte innstillinger før Windows startet. Verdt et forsøk. Var også Silver Power PSU.

Lenke til kommentar

Vi tok CLEAR CMOS og maskinen startet igjen. Dette nullstiller BIOS, så vi måtte inn å sette korrekte innstillinger før Windows startet. Verdt et forsøk. Var også Silver Power PSU.

Kjørte dere samme innstillinger som tidligere eller ble noe forandret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...