AnnetteM Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei Vil utfordre meg selv og har alltid hatt lyst til å teste macro fotografering, men er 60mm et objektiv som jeg bør vurder? Fra før har jeg 50mm som gir en god nærgrense, men vil tro at med 60mm så kan man gå ennå mer i detalj. På forhånd takk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du har vel gått over til 7D; hvis jeg husker riktig. 60mm på 1.6x crop vil fungere godt som makro-objektiv, men du kommer fort litt for nærme hvis du skal ta bilder av insekter og da stikker de av ... Men til blomster er 60mm en meget trivelig sak. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Tusen takk tomsi det stemmer at jeg har gått over til 7D Insekter æsj Blomster vil jeg gjerne ta bilder av og ting som helst ikke beveger seg og kryper rundt omkring Takk for input !! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg kan absolutt anbefale Canons 60 mm macro til nærbilder av ting som ikke beveger seg eller kryper omkring Dette objektivet har gitt meg stor glede når det gjelder blomsterfotografering, i tillegg så er det generelt sett et godt og anvendelig objektiv. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Tusen takk poljen :) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Tusen takk tomsi det stemmer at jeg har gått over til 7D Insekter æsj Blomster vil jeg gjerne ta bilder av og ting som helst ikke beveger seg og kryper rundt omkring Takk for input !! Da vil 60mm være midt i blinken - vil anbefale Canon sin; Tamron har også en 60mm; men den har fått en del tyn for å ikke være skarp nok. 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Kjempe Det var Canon jeg så på så da blir det nok den Lenke til kommentar
MPC Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Vil berre nemne at eg har sjølv Tamron 60mm F/2, og vil si at den er veldig fin å bruke, og for meg så virker den veldig skarp. Fungerer også veldig bra til portrett. https://dl.dropbox.c...Makro/After.jpg Edit: Vil adde at bokeh'n er veldig fin Endret 27. januar 2013 av MPC Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Fra før har jeg 50mm som gir en god nærgrense, men vil tro at med 60mm så kan man gå ennå mer i detalj. Siden du allerede har 50mm kan du jo vurdere å gå til en litt lenger brennvidde også (uten å si at det er noe galt med å velge en 60mm). Det finnes mey bra i området 90 til 100mm, blant annet Tamron 90mm som har fått mye bra kritikk for pris/telse og Canon har to versjoner av 100mm makro, med og uten stabilisator (og L). Tamron har forøvrig nylig kommet med en oppdatert versjon av av sin 90mm med stabilisator og Sigma har også flere bar makroobjektiver i dette området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå