noNameRequired Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Hei. Jeg har overclocket Amd FX 6300 med Asus sitt overclocking program (auto tune) det jeg lurte på var om hvordan jeg får hastigheten til å holde seg på 4,5 ghz? siden den går ned i hvile modus. Endret 23. januar 2013 av Data97 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvorfor vil du ha prosessoren til å gå på 4,5ghz når maskna er i hvilemodus? Svar på spørsmål: Du må slå ac CnQ i BIOS. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Poenget med Cool'n'Quiet(Amd) eller SpeedStep(Intel) er at Cpu ikke skal belastet når det ikke trengs. Med en gang du startet et spill/program som krever mer av Cpu vil Ghz øke. Når du overklokker til 4.5Ghz må du teste om Cpu er stabil på den hastighet med programmer som prime-95(velg small fft`s) eller OCCT...... Med en gang du starter disse programmer vil du se at Ghz øke til max,det er da og kjøre en god stund på 4.5Ghz for og se temp/Cpu er stabil på denne hastigheten. Endret 24. januar 2013 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå