Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny forsterker i golf 3

DmnPow

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en gammel 4-kanals Soundstream class 10.2 der jeg drev 2x10" vampire audio subber + 2x 6x9 høytalere i hattehylla.

Det spilte rimelig bra! Men Nå er forsterkeren gåen og jeg trenger en erstatter. Helst billigst mulig. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også satt inn 6.5" i dørene + diskant i dashbord. Orginal høyttalerplass i dash på golf 3 er perfekt for diskanter. En standard vifa- diskant passer perfekt.

Orginal plassen i dørene er for spinkelt. Her sager du bort dør-trekket nederst og skrur på en 15 mm fiberplate og setter høyttaler i den. Trenger ikke lage kasse bak. Jeg fikk bra resultat i en golf 1 sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vist jeg skal ha en 4-kanals forsterker og sub da? hva er det beste jeg kan få for pengene? 3k max

Problemet her, er at du har 2stk suber, og hvis disse paralellkobles så havner du på 20hm, og hvis du da brokobler to kanaler på forsterkeren så vil den se det som 1ohm, og det er det få forsterkere som liker, ihvertfall til under 3K.... Hvis du ikke paralellkobler subene, og skal koble en kanal til hver sub, så blir det lite effekt å hente fra forsterkeren, og bagge kanalene som brukes må stilles nøyaktig likt for at subene ikke skal jobbe mot hverandre.

For 3K så ville jeg kjøpt en slik: http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/sinus-live-sl-a6505-p475671/

Lenke til kommentar

men tenkte å bytte ut subbene også, så tenkte vell egentlig på erstatter sub + forsterker til 3k.

Subbene er av dårlig kvalitet.

Det kan du glemme... Du har jo feks denne: http://www.judysbilstereo.no/pakketilbud/basspakke-2 men da har du ingen forsterker til høyttalerene... Var jeg deg ville jeg spart opp litt penger, kastet ut 6x9" fra hatthylla, kjøpt nytt frontsystem, forsterker og sub ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...