Gå til innhold

Reparasjon av Galaxy S3 tre ganger.

Anbefalte innlegg

Tuller du med meg, eller? Selvfølgelig dør ikke alle S3 etter 250 dager, og det er det ingen som har sagt. Det War prøver å si er at enkelte S3 har en feil som gjør at de dør etter 150-250 dager. Det er en kjent feil. Ikke at alle lider av den feilen.

Tror du skal lese innlegget hans en gang til; Jeg vet det er en feil med S3 som gjør at de dør etter 150-250 dager. Han sa aldri at ''noen'' S3 dør etter 150-250 dager. Følg litt mer med.

Noen ganger blir jeg forbauset over hvor dårlige ''FORUMVEILEDERE'' er på norske forum kontra engelske. Har diskutert mye på engelske hvor de er 100 ganger mer tolerante.

Men, kan ikke du som er så utrolig flink til å finne frem vise til hvor han skrev ''enkelte s3 dør etter 150-250 dager? '' Du skjønner, jeg er ikke Karneades

Endret av Nicida
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ikke eksplisitt, men det handler om å lese tekst på en måte som gjør at teksten gir mening. Alle vet at ikke ALLE S3 dør etter rundt et halvt år, og det er en ganske rar påstand, spesielt fra en som etter eget utsagn jobber i bransjen. Å tolke "Telefontypen har en feil som gjør at ..." som "Det er en kjent/typisk feil ved telefontypen som innebærer at ..." er i tråd med dette, og gir altså betydelig mer mening enn å tolke alt i verste mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det står ikke eksplisitt, men det handler om å lese tekst på en måte som gjør at teksten gir mening. Alle vet at ikke ALLE S3 dør etter rundt et halvt år, og det er en ganske rar påstand, spesielt fra en som etter eget utsagn jobber i bransjen. Å tolke "Telefontypen har en feil som gjør at ..." som "Det er en kjent/typisk feil ved telefontypen som innebærer at ..." er i tråd med dette, og gir altså betydelig mer mening enn å tolke alt i verste mening.

Hvordan vet alle det tør jeg spørre uten at du sender personlige meldinger hvor du truer å slette mine innlegg.. ;)

Endret av Nicida
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, beklager om jeg var noe upresis.

Det er nok en hovedkortbatch som har gåt galt og disse dør.

Det er nok bare et parti som er solgt i en kort periode da S3 var hot og best.

Vi hadde kanskje 300 S3 med den feilen inne til service, normale ville være 3-4.

Min butikk har felles bestilling inn til landet og har nok fått en stor del av et slikt parti delt ut i alle butikkene i kjeden.

Lenke til kommentar

Når tråden uansett er bumpet, kan det være greit å påpeke noe som helt klart ER feil i War sitt innlegg.

"Har den 3 ganger vært inne med samme feil som de har fått med seg?

Sender de den inn pga hovedkortet og de ikke får med seg dette og bytter skjerm så telles ikke det som 1 hovedkort-gang.

Det må være absolutt samme feilen, som er fikset 3 ganger."

Det riktige er at det skal være samme synptom for kunden. At telefonen kan skrues på i det hele tatt, og ikke reagerer når du trykker på påknapåpen er dermed "samme feil", selv om det første gangen var av/påknappen som var defekt, andre gangen hovedkortet, og tredje gangen noe annet igjen.

Lenke til kommentar

Vi har mange sure kunder pga dette, det er hva verkstedet registrerer og skriver i papirene som teller.

Lyden er borte pga feil i transistor på hovedkortet

Lyden er borte pga høyttaleren løsnet

Lyden er borte pga høyttaleren løsnet

Lyden er borte alle 3 gangene, men det er bare 1 + 2 like feil.

Lenke til kommentar

Det er feil War. Vurderingskriteriet i § 30 er "samme mangel". Mangelen ved en telefon som skrur seg på, er at den ikke skrur seg på. Hva som er ÅRSAKEN til mangelen er ikke relevant, da det ikke er spesifisert hvor mange ganger produktet skal ha samme tekniske feil. Så det er ikke rart at dere har mange sure kunder!

Flere FTU-saker har konkludert med det samme, uten at jeg fikk lurt en relevant nok liste ut av FTUs arkiv nå, da søkefunksjonen ikke er helt god.

red: Fant, fant. "Innklagede har ikke bestridt at det foreligger en kjøpsrettslig mangel ved PC en. Spørsmålet er om innklagede kan foreta en omlevering. Etter forbrukerkjøpslovens § 30 annet ledd har ikke selger rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. Innklagede anfører at årsaken til manglene var forskjellig for hver gang, og at det dermed ikke dreier seg om samme

mangel. For at feilen skal anses som to forskjellige mangler, stilles det som krav at den manglende sammenhengen mellom feilene er synbar også for en uprofesjonell part. Utvalget viser til at feilen hver gang har vist seg i form av svart eller blå skjerm, og mener at dette fremstår som samme mangel." link

Du må gjerne vise til rettspraksis som sier noe annet, om du mener dette er feil.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg sier at verkstedene kverulerer som disse eksemplene og at vi og kunden da er enige, men verkstedet stikker kjepper i hjulene ved å forsøke å lure kunden.

Så må vi sende det inn flere ganger og nesten krangle.

Lenke til kommentar

Det er nok bare verkstedet som prøver å komme seg unna.

De har kanskje beskjed fra samsung om å oppføre seg sånn.

Det skal være den samme feilen ned til serienummer på delen som er feil før det kommer godkjent swap eller ny vare ol.

Hvis kunden ikke får bilde på skjermen pga skjermen døde så kommer kunden innom dagen etter og skjermen er svart pga hovedkortet døde og uka etter er skjermen svart pga skermkabelen falt av så vil verkstedet vise til 3 forskjellige feil, mens kunden har opplevd samme feil "svart skjerm" 3 ganger og vil heve kjøpet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er nok bare verkstedet som prøver å komme seg unna.

De har kanskje beskjed fra samsung om å oppføre seg sånn.

Det skal være den samme feilen ned til serienummer på delen som er feil før det kommer godkjent swap eller ny vare ol.

Hvis kunden ikke får bilde på skjermen pga skjermen døde så kommer kunden innom dagen etter og skjermen er svart pga hovedkortet døde og uka etter er skjermen svart pga skermkabelen falt av så vil verkstedet vise til 3 forskjellige feil, mens kunden har opplevd samme feil "svart skjerm" 3 ganger og vil heve kjøpet.

Bør dere få ordnet dere en skikkelig avtale med verkstedet, for kunden kan kreve heving av avtalen med dere uavhengig av avtalen dere har med verksted eller leverandør.

Edit: way too late.. les det brunern sa :p

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

Jeg har studert bedriftsutvikling i 3 år og det er 99% jeg ville ha endret på i denne kjeden.

Jeg jobber der bare utenom studiene.

Ta vare på kunden bryr de seg lite om.

Eksempel:

Kunden kjøper en tv til 25000 som kjeden har tjent 3400 kr på.

Så går kunden og kjøper seg et kamera og får utlevert esken.

Kunden kommer hjem og ser han har fått utstillingsesken på kameraet og må reise tilbake til butikken pga denne tabben noen ansatte har gjort på lager.

Da prøver jeg å unnskylde dette og foreslår at jeg kan legge med en 8 /16GB minnebrikke til kameraet som for kunden hadde kostet 3-4-5-6-700kr , men for butikken hadde kostet 30-70kr.

Dette får jeg da nei til av sjefen som sier at kunden må forstå at feil kan gjøres og at han bare kan stikke et annet sted om han ikke er fornøyd.

De vil heller ha pottesur kunde som forteller alle sine venner om opplevelsen som igjen forteller sine venner + det som kan skje på sosiale medier sammen med de kjøpene kunden hadde gjort i kjeden resten av livet enn å tape 30 kr en dag.

*

Pakker og deler som har kommet til kunde kan bli liggende i 1-2 uker før kunde blir varslet.

Hardware/produkter som skal inn til service eller har kommet fra service kan også bli liggende til en annen dag.

Jeg vil at kunden skal være fornøyd og bruke kjeden igjen, når jeg tar imot post så tar jeg av meg servicer først så kunden kan hente den samme dagen og være fornøyd med tiden det tok.

Kunde har for eksempel mistet maskinen i bakken og alt er svart, har ikke forsikring og skal kjøpe seg ny pc.

Da tilbyr jeg meg å skru opp maskinen og putte disken i en annen maskin og redde filene om mulig og disse legger jeg på en billig minnepenn som koster jobben 20kr og gir dette gratis til kunden.

Da skal man se glad kunde som garantert kjøper sin nye pc her og en del tilbehør +den positive omtalen dette vil gi butikken.

De andre sier at de godt kan kaste pcen på elretur for dem.

Ber kunden om recoveryforsøk sier de at det blir 800kr og eller at de må sende den inn på service hvor de tar 1000kr pr GB og på toppen av det hele må kunden kjøpe egen minnepenn.

Med sånne sjefer så taper kundene, uavhengige om hvor kverulante verkstedene er på hva som er samme feil eller ikke.

Lenke til kommentar

Har hatt min S3 i over 250 dager og den fungerer som aldri før! :) Tror du burde sjekke det opp før du kommenterer med din skremselspropaganda.

Bricking av S3 er en velkjent og dokumentert feil, og det samme hendte min telefon for en måneds tid siden. Den er fortsatt inne hos servicemedarbeideren til Komplett.

Edit: ser at det har blitt påpekt.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...