bompibammen Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Jeg har en HP laptop, hvor jeg nå ikke lenger har admin rettigheter. Jeg kan ikke installere noen programmer. Jeg får heller ikke tilgang til C: disken. Kun mine dokumenter. Det står access denied på c disken. PC'en er også utrolig treg. Det er ingen andre brukere på denne enn meg, og har selvfølgelig hatt adminrettigheter hele tiden. Men nå er de plutselig borte og jeg kan nærmest ikke bruke maskinen, Jeg får heller ikke tilgang til C: via CMD, eller sikkerhetsmodus. Noen som kan hjelpe meg? Jeg mistenker virus av en slag. Men jeg kan ikke oppdatere antivirus programmet en gang. Det er vel nesten kun internet explorer som funger for meg nå. Setter stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Har du prøvd å tilbakesette maskinen til et tidspunkt du vet du hadde administrator-rettigheter? Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Har du prøvd å tilbakesette maskinen til et tidspunkt du vet du hadde administrator-rettigheter? Ja det har jeg, men det fungerer ikke. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvis du prøver å åpne CMD og skrive følgende: net user administrator /active:yes Logg så ut av maskinen, og logg inn på Administratorbrukeren - fungerer det? Mvh Faller Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Hvis du prøver å åpne CMD og skrive følgende: net user administrator /active:yes Logg så ut av maskinen, og logg inn på Administratorbrukeren - fungerer det? Mvh Faller Da får jeg meldingene Systemfeil 5 og ingen tilgang Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Hvis jeg forsøker å laste ned og kjøre et program får jeg melding om et det er parameter feil. Utrolig frustrende, jeg kan dermed ikke laste ned noe program som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Selv når jeg skal åpne regedit får jeg parameteren er feil Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Okey, hvis du prøver å starte i "sikker modus m/ nettverk" - får du gjort noe da? Fremgangsmåten er: slå av restart maskinen, trykk mange ganger på "F8". Da skal du få opp en meny hvor du kan velge å starte med flere varianter av sikker modus. Får du gjort noe som helst i sikker modus m/ nettverk? Mvh Faller Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Ser ut som at han har forsøkt sikkerhetsmodus. Får du sjekket hvem som står som eier av C:? Har du mulighet til å koble harddisken til en annen pc? Hvis du får lastet ned ting kan du prøve Combofix, OTL og aswMBR. Det er flinke folk på forumet som kan tyde loggene. Ikke fiks noe som helst, post loggene her: http://www.diskusjon...p?showforum=131 http://download.blee...ix/ComboFix.exe http://oldtimer.geekstogo.com/OTL.exe http://public.avast....erek/aswMBR.exe Endret 24. januar 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har nå klart å få til gang til msconfig i sikkerhetsmodus. Da har jeg kun valgt windows komponenter under oppstart, og ellers deaktivert alt annet. Nå virker maskinen litt raskere. Nå har jeg også klart å opprette en admin bruker via CMD i sikkermodus. Det står ikke lenger C: access denied på haddisken. Men jeg får fortsatt melding om at c ikke er tilgjenglig. Nå får jeg også tilgang til regedit. Hvis dette er noe som kan løses manuelt der? Jeg skal nå forsøke om jeg klarer å oppgradere antivirus og kjøre det. Setter stor pris på all hjelp :-) Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg klarer heller ikke å se størrelsen på c disken i min datamaskin. Det står oppgitt størrelse på HP recovery D, Og den får jeg også tilgang til. Mens C disken står det ikke oppgitt noen info om. Men nei jeg klarer fortsatt ikke å få installert noe programvare ei heller kjøre antivirus. Mens jeg klarer å få lastet ned, men altså ikke installert. Arrgggg. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Får du "lov" til å ta en Online scan? Hvis du ikke har prøvd det, kan du prøve Bitdefender Online Scan. Etter som du mistenker virus, skader det ikke å prøve. Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Får du "lov" til å ta en Online scan? Hvis du ikke har prøvd det, kan du prøve Bitdefender Online Scan. Etter som du mistenker virus, skader det ikke å prøve. Takk for tipset, det fungerte men fant ikke noe virus. Nå hadde jeg håpet oppe en liten stund her. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du kan altså ikke installere noen programmer i det hele tatt? Synd, fordi det hadde vært konge om du fikk installert Malwarebytes som ofte fikser problemer som "vanlig" antivirus programmer ikke kan fikse. Kanske du skal prøve å opprette en tråd i Antivirusprogrammer og datasikkerhet, mulig de kan hjelpe deg bedre. Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Hei Jeg klarte nå å installere Malwarebytes på en ekstern disk. Så nå går dette programmet. Tidligere har jeg ikke engang klart å se externe disker. Men nå i safe mode klarer jeg vist det. Takk for tips da håper jeg dette programmet finner noe feil :-) Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 Prgrammet fant et virus, men det hjalp ingenting på tilgang til C disken. Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Ikke virus, ikke feil i registeret. Kan dette skyldes at tilgangen er stengt til c: fra denne pc'en via deling på et vis? Eller er dette en mekanisk feil? Lite sannsynlig da resten av disken fungerer. Da burde det vel ikke stå at jeg ikke har tilgang. Jeg har lest at andre også har hatt tilsvarende problem. Men det står ikke om noen løsning noen vei. Bortsett fra en i 2005 som fant ut av problemet. Men han skriver at han satt oppe hele natten og da var det løst, uten at han går inn på hva problemet var. Så da begynner jeg å mistenke at det er noe med deling av disken eller noe? Kanskje det er mulig å sette alle window instillinger til fabrikkinstillingene? Begynner å bli ganske lei av dette her. Jeg har heldigvis backup av det meste, men mangler noe. Det får jeg ikke tatt kopi av. da får jeg melding om at det ikke er tilgang. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Får du sett hvem som står som eier av disken? Og har du postet de loggene til analyse? Lenke til kommentar
bompibammen Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 Får du sett hvem som står som eier av disken? Og har du postet de loggene til analyse? Nei jeg fikk ikke postet de loggene, men i går så fikk jeg ikke maskinen ut av safe mode. Så plutselig ville den ikke starte i det hele tatt. C hadde en fatal error. Det resulterte i en reinstallasjon av Vista. Så nå fungerer maskinen, eneste jeg er nå er usikker på er om jeg skal hive meg på en Win8 PRO oppgradering. Hva mener du\dere om det? Tusen takk for all hjelp forresten det kom mange supre forslag. Nå løst det seg riktig nok, slik jeg ikke ønsket. Mistet ca 3Gbyte med bilder. Jeg lærer i hvertfall ett å annet om sikker bakcup av alle vitale data :-) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Kan prøve http://www.easeus.co...ry-software.htm http://www.recovermyfiles.com/ Endret 27. januar 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå