teigas123 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Har planer om å ta litt panorerings bilder av biler i fart på en lokal is bane. Har ikke tatt noen panorerings bilder siden 2011, da det var litt lokal iskjøring her. Husker ikke helt hvilke innstillinger jeg brukte, og lurer på om noen har noen tips ? Ser jeg tok en del på 1/40 og de ble sånn passe ok. Det jeg heller ikke husker er hvilken fokus modus jeg hadde på det er snakk om Nikon D90 kamera. Om det var var AF-S, AF-C eller AF-A som var best å benytte? Og om det er greiest med et fokus punkt eller sette alle på? Så til slutt bruker et 70 - 200 objektiv og syntes og huske en burde skru av VR når en panorerer eller tar jeg feil her også? Finner sikkert ut av det når jeg prøver å ta , men greitt å høre litt erfaringer. Endret 23. januar 2013 av teigas123 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Så til slutt bruker et 70 - 200 objektiv og syntes og huske en burde skru av VR når en panorerer eller tar jeg feil her også? Finner sikkert ut av det når jeg prøver å ta , men greitt å høre litt erfaringer. Det kommer litt an på hvilken objektiv du har, flere objektiver dekreter at du panorerer eller har egen bryter for panorering så du slipper og slå av dette, hvis ikke så er det fornuftig og så av. Dette bildet er tatt med f/22, iso 100 og 1/30 sec., så du tenker korrekt Endret 24. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå