Gå til innhold

[Løst] Barebone, lurer på om alle delene passer

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge meg en ny pc som skal brukes til en del spilling, og samtidig være lett å flytte på. Men jeg er usikker på om alle delene passer, da spesielt om skjermkortet får plass, og om psu en klarer og levere nok strøm. Delene jeg tenkte på er:

ASUS Barebone Vintage V6-P8H61ELX

ASUS GeForce GTX 560Ti

KINGSTON 8GB DDR3 Kit

INTEL 3rd Generation Core

WESTERN DIGITAL HD AV

Vil dette fungere greit? Tenker mest på å spille Dota 2, men når jeg først kjøper noe nytt vil det også være fint med mulighet for å spille en del andre spill også, som Skyrim ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen maskinvareguru, men hvorfor bygge deg ny PC med "gamle" deler?

Hovedkortet i barebone-kabinettet er forrige generasjon, det samme er skjermkortet.

Dessuten er 350W for lite (etter min mening) til å drifte en spillmaskin. Du kan bruke Corsairs Power Supply Finder for å få en pekepinn på hvor mye watt du trenger.

Harddisken kan også byttes ut, med mindre du skal drive med audio/video, som er det AV står for i produktnavnet.

Ang. CPU vil jeg anbefale Core i5 3570K i stedet, K-en betyr ulåst multiplier, som betyr at den kan overklokkes.

Hvis du går for et 7-series hovedkort, kan du også kjøpe RAM på 1600MHz (eller mer).

Hvis du du har et maksbeløp, så nevn gjerne det også :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å ikke bruke mer en 6000-7000 helst litt mindre enda, vil det kanskje bli mer effektivt med å kjøpe et mini itx kabinett, og bygge i dette? Vurderte

BitFenix Prodigy Mini-ITX, USB 3.0 Sort

men jeg har ikke bygget ny pc på mange år, så er helt utdatert på hvordan komponenter jeg bør velge. Viktigste er egentlig at den klarer å kjøre Dota 2 bra, men det er så klart et pluss hvis det er mulig å spille en del andre spill på den også. Jeg har mus tastatur, og skjerm fra før av.

Lenke til kommentar

Føler ikke at det var et veldig bra oppsett. 350W er for lite strøm, og du kan få bedre CPU og skjermkort for samme pris. Her er mitt forslag. Handleslisten er satt sammen på dustinhome.no.

EDIT: Antar du har skjerm fra før? Og mus, tastatur og headset?

post-211104-0-57680100-1359041054_thumb.png

Endret av moby_duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det kabinettet blir litt stort, vil helst ha et som er så lite at det er lett å plasere d i en bag eller lignende for transport. Hva om jeg bytter ut kabinettet og hovedkortet med

GIGABYTE GA-H77N-WIFI H77 S-1155 MINI-ITX IVY

COOLER MASTER ELITE 120 ADVANCED MINI-ITX BLACK

Taper jeg mye på å bytte til mini-itx kort? Ut fra det jeg kunne se støter dette HK et ca det samme som det kortet du foreslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...